• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170928
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RgYwz
+
-

با مردم/زمان تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیازمند بازنگری است

به‌عنوان یک شهروند فکر می‌کنم زمان تغییر رنگ چراغ‌های بزرگراه‌ها نباید همزمان باشد. مثلا در هر دو سوی خیابان نباید چراغ‌ها همزمان سبز یا قرمز شوند و حداقل چند ثانیه‌ای بین اینها فاصله باشد تا بار ترافیکی تخلیه شود. در همه مواردتا چراغ سبز می‌شود همه خودروها بی‌حساب و کتاب از روبه‌روی هم شروع به حرکت می‌کنند.
اخوان از تهران 

وضعیت مسکن مهر شیراز بلاتکلیف است
12سال پیش برای دریافت مسکن مهر در شهر شیراز ثبت نام کرده‌ام و همه اقساط آن را هم به موقع پرداخته‌ام. به تازگی اعلام کردند که درصورت تامین بودجه می‌توانند خانه‌ها را تحویل دهند و معلوم هم نیست که این بودجه کی تامین می‌شود! من یک پیرمرد 79ساله‌ام با این اوصاف تحویل خانه به عمر من قد نمی‌دهد. الان هم پولی را که طی این سال‌ها پرداخت کرده‌ام بی‌ارزش شده و هم بدون خانه مانده‌ام.
سلامی از شیراز

قیمت سرسوزن انسولین‌های قلمی 5برابر شده است
یکی از نیازهای بسیار ضروری بیماران دیابتی در هر روز و در چند نوبت، تزریق داروی ضد‌قند خون انسولین است. فقط قیمت سرسوزن انسولین‌های قلمی که هر عدد ۹۰۰تومان بود به مبلغ ۳۵۰۰تومان و حدود 5 برابر قیمت قبلی که آن‌هم گران بود رسیده است، و این تنها یک مورد است، واقعا چرا ؟
محمود بلیغیان از اصفهان‌

پیامک
سامانه‌های دانشگاه‌ها برای ثبت نام کارآمد نیست
بسیاری از سامانه‌های دانشگاهی برای ثبت نام ناکارآمد و آزار‌دهنده هستند. این روزها همه دانشگاه‌ها یک‌بار ثبت نام الکترونیکی انجام می‌دهند و دفعه بعد مدارک را حضوری می‌گیرند. مثلا یکی از ناکارآمد‌ترین سامانه‌ها، ‌مربوط به استعلام سوابق تحصیلی است که از انجام عادی‌ترین امور عاجز است. از سویی سرعت اینترنت وضع را بدتر کرده و اجازه نمی‌دهد همین سامانه‌های پراشکال کار کنند. واقعا اعصاب و روان دانشجو چقدر برای مسئولان مهم است. بدتر از آن سامانه سنجش سلامت روان و جسم دانشجویان است که اصلا باز نمی‌شود و در انتها فرصت ثبت نام‌های محدود باعث شده دانشجویان مدام در اضطراب و فشار باشند.
فاطمی از تهران 

ورود اتوبوس‌های جدید امید بخش است
وضعیت نابسامان ‌اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی به‌دلیل فرسودگی و عدم‌تامین قطعات یدکی نه‌تنها رانندگان این خطوط را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است بلکه باعث مشکلات بسیاری برای مسافران شده است. اکثر این اتوبوس‌ها یا صندلی‌شان خراب است و یا از حالت استاندارد خارج شده‌اند از طرفی صندلی راننده انعطاف لازم را در دست‌اندازهای خیابان‌های تهران ندارد و بعضا رانندگان با بالشت و کارتن مجبور به استاندارد‌سازی‌ نسبی آن شده‌اند که البته کارآمدی روزانه دارد و باعث آسیب به گردن و کمر رانندگان می‌شود. خبر ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل تهران حداقل امیدبخش پایان مشکلات اینچنینی و حاکمیت آرامش نسبی است.
راننده اتوبوس از تهران 

پیام
جاده اشکورات رودسر نیازمند آسفالت و بهسازی است
جاده ییلاقی اشکورات واقع در رحیم آباد رودسر در استان گیلان به‌واسطه ساخت سد و تردد زیاد مسافرین و اهالی استان گیلان به‌منظور تفریح و گذراندن تعطیلات بسیار پرتردد است، سال‌های زیادی است که آسفالت نشده است. همچنین با توجه به ساخت سد که خود عامل استفاده بیشتر از جاده بود به‌خصوص در محدوه سد پلرود، مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد شده است. از اداره راه گیلان تقاضای آسفالت این جاده را داریم.
یوسفی از رودسر

کم‌فروشی با عدم‌استفاده از کارتخوان‌های مخصوص نان
 نظر به کم‌فروشی و عدم‌استفاده از دستگاه کارتخوان مختص خرید نان در برخی نانوایی‌های فعال در سطح شریف آباد تهران، تقاضا می‌شود مسئولان با این موضوع برخورد کرده و متخلفان را جریمه و بازخواست کنند.
امینیان از شریف آباد تهران 

کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز احیا و تعیین تکلیف شود
از کارگران تعدیل شده کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز هستم که اخبار مربوط به این کارخانه قدیمی را دنبال می‌کنم. مدتهاست شنیده‌ام که مسئولان به مالک کارخانه فرصت داده‌اند تا آن را احیا کند یا آنکه از وی سلب مالکیت خواهند کرد. با توجه به بیکار شدن شمار زیادی کارگر از تعطیلی این کارخانه از مسئولان تقاضا داریم به احیای کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز کمک کنند تا این کارخانه قد علم کند و عده‌ای شاغل شوند و به تولید داخلی کمک شود.
رضاپور از شیراز

 

این خبر را به اشتراک بگذارید