• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 مرداد 1401
کد مطلب : 167905
+
-

آخرین دفاع متهمان ریزش متروپل

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده ریزش ساختمان متروپل روز گذشته برگزار شد و 21متهم پرونده برای آخرین بار به دفاع از خود پرداختند.
به گزارش همشهری، روز دوم خردادماه امسال به‌دنبال ریزش ساختمان در حال ساخت متروپل در آبادان 43نفر، ازجمله حسین عبدالباقی، مالک این ساختمان جان خود را از دست دادند و 37نفر نیز مصدوم شدند. از همان روز درحالی‌که عملیات آواربرداری ادامه داشت تحقیقات قضایی نیز آغاز و 21نفر از افرادی که در این حادثه مقصر بودند دستگیر شدند. این افراد تعدادی از مسئولان سابق و کنونی شهری آبادان بودند که بر ساخت متروپل نظارت کافی انجام نداده بودند و با کوتاهی‌شان مقدمات این حادثه تلخ را فراهم کرده بودند.
اواخر تیرماه با پایان تحقیقات، پرونده متهمان متروپل با صدور کیفرخواست از دادسرا به دادگاه فرستاده شد و روز دوشنبه، 10مرداد نخستین جلسه محاکمه برگزار شد. در این جلسه که به ریاست قاضی ایمانی برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و در ادامه شاکیان شکایت خود را مطرح کردند. در دومین جلسه که روز سه‌شنبه برگزار شد نوبت به متهمان رسید که در برابر اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی از خود دفاع کنند. پس از تفهیم اتهام، آنها یک به یک در جایگاه ایستادند و اتهام‌شان را انکار کردند. آنها مدعی شدند که ندانسته مدارک مربوط به ایمنی متروپل را امضا کرده‌اند. پس از دفاع 10نفر از متهمان ختم جلسه اعلام شد.
روز گذشته (چهارشنبه) در سومین جلسه محاکمه نوبت به سایر متهمان رسید تا از خود دفاع کنند. آنها نیز مثل 10متهم دیگر حاضر نشدند اتهام‌شان را بپذیرند. آنها مدعی شدند در حادثه ریزش متروپل نقشی نداشته‌اند. در این شرایط بود که رئیس دادگاه بار دیگر اتهامات متهمان را به آنها تفهیم کرد و پس از اخذ آخرین دفاع، ختم جلسه اعلام شد و قرار است دادگاه به‌زودی رأی خود را در این‌باره صادر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید