• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166756
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkZ6P
+
-

ترافیک سنگین در بارسلون

معلوم نیست ژاوی و بارسا این همه بازیکن را برای چه می‌خواهند

ترافیک سنگین در بارسلون

شاید ال‌کلاسیکوی دوستانه ساعت 7:30امروز صبح را دیده باشید. این نخستین ال‌کلاسیکوی شوامنی و رودیگر از رئال و لواندوفسکی، رافینیا، کسیه، پابلو توره و کریستینسن از بارسا بود. بازی در لاس‌وگاس و در دومین ورزشگاه پردرآمد جهان برگزار شد، ورزشگاهی که سالی 610میلیون دلار درآمد دارد.
رئال و بارسا در اردوی پیش‌فصل در آمریکا به‌سرمی‌برند. بارسا یک تور هم در استرالیا داشت و از آن 5میلیون یورو سود کرد اما این نخستین تور پیش‌فصل رئال‌مادرید است. درآمد رئال‌مادرید از تور پیش فصل به‌مراتب بیش از بارسلونا خواهد بود. جدایی مسی، شرایط و بدهی‌های اقتصادی و بحران ورزشی بارسلونا باعث شده تا اسپانسرها نسبت به رئال‌مادرید به‌عنوان قهرمان اروپا هزینه‌های کمتری برای آنها بپردازند. اوکی دیاریو گزارش داده است که بارسا برای 3بازی در تور آمریکا فقط 10میلیون یورو درآمد به‌دست می‌آورد و درآمد رئال از همین تور 15میلیون یورو است. رئال از محل سوپرجام اروپا، سوپرجام اسپانیا و جام جهانی باشگاه‌ها هم در طول فصل درآمدهایی کسب می‌کند. با احتساب درآمد از یوفا برای حضور در سوپرجام اروپا درآمد باشگاه مادریدی از 4بازی پیش از آغاز فصل جدید لالیگا به 20میلیون یورو می‌رسد. بارسلونا برای رسیدن به 17میلیون یورو درآمد در تورهای پیش‌فصل به 6بازی و 2سفر در دورترین نقاط کره‌زمین تن داده است. از طرفی، بارسلونا که با ژاوی و لاپورتا  اشتیاق بسیاری برای خرید بازیکن و فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات دارد، برای خریدهای بیشتر مجبور شد دومین اهرم اقتصادی را هم فعال کند. پیش از این با فعال کردن اهرم اول حاصل از پیش‌فروش 10درصد حق پخش مسابقات 25سال آینده، بیش از 200میلیون یورو به خزانه باشگاه واریز شده بود تا بارسا بتواند قرارداد بازیکنان جدیدش اعم از کریستنسن، فرانک کسیه و لواندوفسکی را ثبت کند. برای خرید بازیکنان بعدی چاره‌ای جز فروش بخش دیگری از این منبع که برای یک‌ربع قرن است وجود ندارد. توافق با گروه Sixth Street برای فروش ۱۵درصد از حق پخش بازی‌های لالیگایی بارسا به‌مدت ۲۵ سال صورت گرفته است تا این کمپانی مجموعا ۲۵درصد از حق پخش تلویزیونی بازی‌های لالیگایی بارسلونا را در اختیار داشته باشد. پیش از این، آنها ۱۰درصد از حق پخش تلویزیونی کاتالان‌ها را با 207.5میلیون یورو خریده بودند. بارسا درخصوص مبلغ قرارداد خبری منتشر نکرده است اما گفته می‌شود کاتالان‌ها از این قرارداد، درآمدی در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون یورو خواهند داشت. کمپانی سرمایه‌گذاری Sixth Street بیش از ۶۰میلیارد یورو سرمایه‌دارد.

   به‌نظر می‌رسد انتقال ژول کنده از سه‌ویا به بارسا مراحل پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد. خود این مدافع فرانسوی تمایل دارد به بارسا برود و نه چلسی. 2 باشگاه هم به توافقات اساسی دست یافته‌اند. با این‌حال خبر دیگری درباره خرید یک مدافع 31ساله از اتلتیک‌بیلبائو منتشر شده که به‌نظر می‌رسد بازی رسانه‌ای و نیرنگ باشگاه بارسلونا باشد. آنها علاقه به اینیگو مارتینس را رسانه‌ای کرده‌اند تا در پس این خبر و با خیال آسوده سر باشگاه چلسی را گرم کنند و به هدف اصلی خود یعنی ژول کنده برسند. کنده زمانی گزینه رئال‌مادرید بود اما با جذب رودریگو این مدافع از فهرست علاقه‌مندی‌های باشگاه مادریدی پاک شد. بیلبائو که پیشنهاد غیررسمی بارسا را جدی گرفته بود، روی مدافع خود 60میلیون یورو قیمت گذاشته و بارسا 45میلیون پیشنهاد داده. بارسا با رقمی کمی بیش از این در آستانه خرید کنده قرار دارد. جرارد رومرو درباره این اتفاقات نوشته: «مدیریت بارسا شایعه‌ها درباره اینیگو را به راه انداخت تا با خیال راحت روی کنده کار کند.»
   با خرید کنده تعداد مدافعان مرکزی بارسا به‌طرز نگران‌کننده‌ای بالا می‌رود. لنگله بالاخره رضایت داد تا قرضی به تاتنهام برود و نیمی از دستمزدش را هم بارسا بپردازد اما اومتیتی هنوز شرش را کم نکرده و باشگاه دنبال راهی برای خلاصی از دستمزد 16میلیون یورویی او در سال است. با اضافه شدن احتمالی کنده، این بازیکن برای حضور در ترکیب باید با بازیکنانی مثل پیکه، آرائوخو، اریک گارسیا، کریستنسن و مینگسا رقابت کند. همین حالا 6مدافع مرکزی در تیم وجود دارد و این برای سیستم 3مدافعه نیز زیاد است. مینگسا البته در آستانه جدایی است اما اگر او برود، آسپلیکوئتا خریداری می‌شود که هم در پست دفاع مرکزی هم دفاع و وینگ‌بک راست توانایی بازی دارد.

   بارسا علاقه زیادی به پائو تورس دارد. این مدافع ویارئال هم دوست دارد به بارسا برود. او با باشگاهش توافق کرده که اگر یک پیشنهاد بزرگ رسید، بتواند برود. زمانی منچستر، یوونتوس و بایرن دنبالش بودند. لنگله با 35.9میلیون یورو، گران‌ترین خرید خط دفاعی تاریخ بارسلونا بوده و نلسون سمدو با 35.7میلیون یورو در رتبه دوم. با خرید یکی از بین پائو تورس، کنده و اینیگو این فشار از روی لنگله به‌عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ باشگاه برداشته می‌شود و روی دوش خرید دفاعی جدید می‌افتد.
   در خط حمله هم ترافیک عجیبی وجود دارد. لواندوفسکی و اوبامیانگ و ممفیس دیپای به‌عنوان مهاجم مرکزی در ترکیب حضور دارند. بریتویت هم هنوز راضی به فسخ قرارداد نشده. لوک دی‌یونگ به تیم سابقش در هلند برگشته است. فاتی، دمبله، رافینیا و فران تورس هم در پست وینگر چپ و راست حضور دارند. همه آنها بازیکنان بزرگ و مهم و گرانی هستند. ژاوی این همه بازیکن در دفاع و خط حمله را برای چه می‌خواهد؟ هنوز معلوم نیست.
   در دفاع کناری هم ترافیک وجود دارد. سرخی روبرتو و سرجینیو دست با جدایی دنی آلوز مدافعان راست تیم هستند. مینگسا و آسپلیکوئتا هم اگر اولی نرود و دومی بیاید، در این پست می‌توانند بازی کنند. در سمت چپ خط دفاعی جوردی آلبا را دارند و در حال مذاکره برای خرید مارکوس آونسو از چلسی هستند. چند بازیکن دیگر هم در این پست مورد توجه قرار گرفته‌اند.
   بارسا تنها 20میلیون از محل فروش کوتینیو به استون‌ویلا پول به‌دست آورده و دو سه میلیون خرده‌ریز. تنها بازیکن مشتری‌دار این تیم فرنکی دی‌یونگ است که دوست ندارد برود و پیشنهاد 70-80میلیون یورویی منچستریونایتد فعلا روی هواست. دی‌یونگ در تمرینات اخیر بسیار غمگین بوده و نشانه‌های افسردگی را بروز داده است. در خط هافبک با حضور پدری، گاوی و بوسکتس بازی کمتری به این هافبک هلندی خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید