• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166046
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kRzmE
+
-

رونق تجارت غیرنفتی ایران با «شانگهای»

گمرک ایران از رشد ۲۹درصدی تجارت غیرنفتی ایران با اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای در بهار امسال خبر داد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که شهریور سال گذشته عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای بعد از سال‌ها پذیرفته شده است.
به گزارش همشهری، در بهار امسال 12میلیون و ۳۴۰هزار تن کالا به ارزش ۹میلیارد و ۸۵۶میلیون و ۴۸۷هزار و ۶۶۷ دلار بین ایران و ۱۱کشور سازمان همکاری‌های شانگهای تبادل شد که نسبت به بهار سال۱۴۰۰ با رشد ۲۹درصدی همراه بوده است. 
از این تجارت، ۱۰میلیون و ۲۱۳هزار تن کالا به ارزش 5میلیارد و ۵۱۳میلیون و ۸۷۸هزار و ۶۵دلار مربوط به کالاهای صادراتی ایران به اعضای شانگهای است که نسبت به بهار سال قبل ۲۰درصد افزایش داشته و 2میلیون و ۱۶۷هزار تن کالا نیز به ارزش 4میلیارد و ۳۴۲میلیون و ۶۰۹هزار و ۶۰۲دلار هم از این ۱۱کشور وارد شده که با رشد ۴۱درصدی همراه بوده است.
گمرک ایران از رشد ۲۹درصدی تجارت غیرنفتی ایران با اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای در بهار امسال خبر داد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که شهریور سال گذشته عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای بعد از سال‌ها پذیرفته شده است.  آخرین وضعیت تجارت ایران با کشورهای عضو این پیمان را ببینید.

این خبر را به اشتراک بگذارید