• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165107
+
-

آماربازی

7/25
در حالی ‌که 2نفر از برترین بازیکنان فصل گذشته استقلال؛ امیرحسین حسین‌زاده و کوین یامگا خواهان ترک این تیم هستند، در  پرسپولیس اوضاع کاملا برعکس است و بهترین بازیکنان این تیم همچنان در جمع سرخپوشان ماندگار شده‌اند. اعداد و ارقام ثبت‌شده در سایت متریکا نشان می‌دهند 5بازیکن برتر  فصل گذشته‌پرسپولیس،  فصل آینده هم در این تیم حضور دارند. مهدی ترابی با نمره 7.25 در این سایت، بهترین بازیکن پرسپولیس و پنجمین بازیکن برتر لیگ بود. دومین بازیکن موفق پرسپولیس هم میلاد سرلک بود که در جدول کلی، رتبه هفتم را به‌دست آورد. علی نعمتی، وحید امیری و امید عالیشاه هم رتبه‌های سوم تا پنجم را بین پرسپولیسی‌ها  دارند.

6/98
رتبه ششم در جمع بازیکنان پرسپولیس، نصیب کاپیتان این سال‌های سرخپوشان شد که در ابتدای فصل جدید از میادین فوتبال خداحافظی کرد. سیدجلال حسینی با کسب نمره 6.98 در فصل گذشته، ششمین بازیکن برتر تیمش لقب گرفت و همین چند روز قبل خداحافظی‌اش را رسما اعلام کرد. نفر بعدی یعنی هفتمین بازیکن برتر سرخپوشان هم این تیم را ترک کرده و منتظر مشتری بعدی است. رامین رضاییان یک نیم‌فصل برای پرسپولیس بازی کرد و نمره‌اش در این نیم‌فصل 6.97 بود که او را هفتمین بازیکن برتر قرمزها و سی‌ونهمین بازیکن برتر فصل گذشته کرد. جالب اینکه رضاییان رتبه39 را در حالی به دست آورد که یک رتبه بالاتر از او هم‌پستی‌اش در استقلال یعنی صالح حردانی نشسته است.

6/81
بعد از سیدجلال حسینی و رامین رضاییان که به‌عنوان ششمین و هفتمین بازیکنان برتر، تیم خود را ترک کردند، به نام‌های سیامک نعمتی، کامیابی‌نیا، اسدی، عبدی و فرجی می‌رسیم که ظاهرا همه آنها در تیم پرسپولیس ماندگار هستند. عیسی آل‌کثیر نفر بعدی است که به‌خاطر مصدومیت قرار است از لیست سرخپوشان خارج شود و تکلیف او در ابتدای نیم‌فصل دوم روشن خواهد شد. هانانوف، پاکدل، آقایی و احسان پهلوان در رتبه‌های بعدی هستند که نیمی از آنها از پرسپولیس جدا شده‌اند. در انتهای این جدول و در جست‌وجوی ضعیف‌ترین بازیکنی که در پرسپولیس ماندگار شده، به اسامی شرزود تمیروف و علیرضا ابراهیمی می‌رسیم که البته اینها هم بلاتکلیف هستند. اگر این 2نفر هم رفتنی شوند، حامد پاکدل با نمره6.81 پایین‌ترین نمره را در بین پرسپولیسی‌های باقیمانده در تیم دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید