• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164358
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zpR15
+
-

آماربازی

1.5
شاید باور نکنید اما تکنیکی‌ترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران یعنی کسی که بیشترین دریبل موفق را در طول فصل گذشته داشته مجتبی نجاریان مدافع فولاد خوزستان است و بازیکنی که در جام جهانی به پیکه لایی زده پشت سر او قرار گرفته است. آمارهای سایت متریکا نشان می‌دهد مجتبی نجاریان به‌طور میانگین در هر 90دقیقه 1.5دریبل موفق انجام داده و از این لحاظ بین تمامی بازیکنان لیگ بیست‌ویکم رکورددار بوده است. وحید امیری با میانگین 1.4دریبل موفق در هر بازی رتبه دوم را دارد و البته مسعود کاظمین (شهرخودرو) و امید عالیشاه (پرسپولیس) در این رتبه با امیری شریک هستند. فاخر تهامی (نفت آبادان) هم با 1.3دریبل در هر بازی رتبه پنجم را در میان تکنیکی‌های فصل گذشته داشته است.

2.6
لیست رکورددارها و ترین‌های فصل گذشته در سایت متریکا نشان می‌دهد موقعیت‌سازترین هافبک‌های فصل و بازیکنانی که بیشترین پاس کلیدی را داده‌اند از 3تیم مختلف آمده‌اند اما در فصل آینده همگی در یک تیم بازی خواهند کرد. این اتفاق جالب در بخش پاس‌های کلیدی به این شکل رخ داده که مهدی ترابی از پرسپولیس با میانگین 2.6پاس کلیدی در هر بازی رکورددار شده است. سروش رفیعی (سپاهان) با اختلافی ناچیز پشت سر او قرار گرفته و رتبه سوم هم متعلق به سعید صادقی (گل‌گهر) است که فصل گذشته به‌طور میانگین در هر بازی 2.4پاس کلیدی برای سیرجانی‌ها مهیا کرده است. صادقی و سروش در نقل‌وانتقالات به پرسپولیس پیوستند و به این ترتیب هر 3بازیکن موردنظر فصل آینده در تیم یحیی بازی می‌کنند.

12.2
و اما موفق‌ترین بازیکنان در بازی روی هوا و صاحبان بالاترین رکوردها در بردن نبردهای هوایی. در این بخش احتمالا نخستین نگاه‌ها به سمت کی‌روش استنلی، رودی ژستد یا حتی آرمان رمضانی می‌رود اما یک مهاجم گمنام‌تر از تیم ذوب‌آهن حتی از این نفرات هم بالاتر قرار گرفته و بهترین مهره لیگ21روی آسمان شده است. سعید باقرپسند که فصل گذشته فقط یک نیم‌فصل در لیگ حضور داشت هم میانگین خوبی در گلزنی با ضربه سر به جا گذاشت و هم بیشتر از هر بازیکن دیگری در نبردهای هوایی پیروز شد. باقرپسند به‌طور میانگین در هر 90دقیقه 12.2نبرد هوایی را برده و تنها بازیکنی است که بیش از 10دوئل هوایی موفق در هر بازی داشته است. ژستد (9.3)، کی‌روش (9)، شروین بزرگ (8.7) و پیمان رنجبری (7.7) در رتبه‌های بعدی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید