• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164264
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6J0l
+
-

آماربازی

مدافع چپ پرسپولیس در 2 فصل اخیر، رسما از این تیم جدا شد و به فولاد خوزستان پیوست. باشگاه فولاد کم‌کم دارد به مکانی امن برای بازیکنان خروجی پرسپولیس و استقلال بدل می‌شود. بعد از مهدی شیری، آرش رضاوند و عارف آقاسی که در نیم‌فصل گذشته از سرخابی‌ها جدا شدند و به اهواز رفتند، حالا سعید آقایی هم از پرسپولیس راهی فولاد شده و احتمالا احسان پهلوان و وریا غفوری هم در اهواز به او ملحق خواهند شد. سعید آقایی در 2فصل اخیر بیشتر از هر بازیکن دیگری در پست دفاع چپ برای پرسپولیس بازی کرد. او اگرچه گاهی جای خودش را به وحید امیری یا علی شجاعی می‌داد اما طی 2فصل مجموعا 51بازی در لیگ برتر و 68بازی در کل رقابت‌ها برای سرخپوشان انجام داد.

آمار فصل گذشته سعید آقایی در پرسپولیس نشان می‌دهد او در لیگ بیست‌ویکم 19بازی را به‌عنوان بازیکن اصلی در ترکیب 11نفره سرخپوشان آغاز کرده و در 11بازی باقیمانده هم 7بار به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته است. مجموع دقایق بازی او در فصل گذشته 1651 بوده ولی جالب است که در تمامی این دقایق به‌عنوان مدافع چپ حتی یک پاس گل هم به نام او ثبت نشده است. آقایی در لیگ گذشته 5بار کارت زرد گرفت و یک‌بار هم به‌خاطر تخلف در بازی با تراکتور دچار محرومیت شد. سعید آقایی از لحاظ دقایق حضور در زمین ششمین بازیکن پرکار پرسپولیس در فصل گذشته بوده است. او فصل قبل از آن هم 26بازی در لیگ انجام داد.

و اما کارنامه فنی سعید آقایی و نمراتی که او در فصل گذشته از سایت‌های آنالیز گرفته است؛ معدل امتیازات این مدافع که با شماره77 برای پرسپولیس بازی می‌کرد در پایان فصل به 6.76 رسید که ابدا امتیاز خوبی برای بازیکنی از تیم‌های مدعی نیست. هم‌پستی‌های او در دیگر تیم‌های مدعی امید نورافکن و جعفر سلمانی بودند که اولی با امتیاز7.27 بهترین مدافع چپ لیگ شد و دومی هم با امتیاز6.99 از بهترین‌های این پست بود. سعید آقایی اما در تیم خودش هم نوزدهمین بازیکن بود و 18بازیکن نمراتی بالاتر از او گرفتند. بهترین نمره این بازیکن در طول فصل 7.18 بود که در بازی رفت مقابل نفت آبادان به‌دست آمد. آقایی در جدول کلی بازیکنان لیگ، رتبه144 را به‌دست آورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید