• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164187
+
-

با مردم/چک‌های صیاد باید بتواند جلوی کلاهبرداران را بگیرد

چندی قبل کلاهبرداری که با دسته چک صیاد یعنی به طریق ثبت چک‌ها در سامانه بانکی اقدام به خرید از کاسبان مختلف کرده بود سراغ ما آمد و از آنجا که چک صیادی وی ثبت شده و بنکداری فعالی هم داشت به او اعتماد کرده و جنس فروختیم. غافل از اینکه وی تاکنون میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده و به ما چند جوان تازه‌کار هم رحم نکرده است. فردای صدور چک در سامانه صیاد این کلاهبردار متواری شده و صدها شاکی به‌دنبال وی هستند. آیا نباید یکی از کارکردهای سامانه صیاد جلوگیری از کلاهبرداری و مسدود کردن حساب افرادی باشد که قبلا چک‌شان برگشت خورده است. آیا کسی هست جلوی این کلاهبرداران شیاد را بگیرد؟
مهیار سیدان از تهران 

خطوط جدید راه‌آهن تهران- مشهد اهالی حریم را گرفتار کرده است
خطوط جدید راه‌آهن تهران- مشهد که در محدوده راه‌آهن، شهرری نصب و بهره‌برداری شده هیچ توجیهی نداشته و ندارد. درحالی‌که قرار بوده این خطوط به‌عنوان کمکی مورد استفاده قرار گیرند هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود و فقط باعث شده‌اند حریم هزار خانواده ساکن در محدوده یادشده کوچک‌تر و فشارها بیشتر شود.
اسکندری ازتهران

پیامک
مسکن مهر هشتگرد کی آماده می‌شود؟
سال‌هاست مسکن مهر هشتگرد در حال ساخت است و همچنان خبری از تکمیل آن نیست. هر از چند گاهی فراخوانی داده و پولی می‌گیرند که با هزار خون دل در این شرایط بد اقتصادی فراهم می‌کنیم ولی باز هم خبری از تکمیل و تحویل نیست. وزارت مسکن و شهرسازی و شرکت شهرک جدید هشتگرد تکلیف مسکن‌های بلاتکیف را روشن کند.
معصومی متقاضی مسکن مهر 

برخی مسئولان صحبت‌های نسنجیده و احساسی می‌کنند
با توجه به گران‌تر شده کالاها و کلیه مایحتاج عمومی و تورم فزاینده، اقدام دولت محترم به افزایش ۵۷درصدی حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند مسکنی هرچند موقت باشد ولی در این شرایط برخی سخنان نسنجیده از سوی برخی مسئولان که شاید چندان هم مطرح نباشد ذهن جامعه را متشنج می‌کند که باید تأکید کرد اوضاع فعلی جامعه سخت نیازمند آرامش و ثبات است و هر صحبت اضافی و نسنجیده‌ای ابدا به صلاح مردم و کشور و نظام مقدس نیست و نخواهد بود. توقع تدبیر و خویشتن‌داری از مسئولان خواسته زیادی نیست.
عسگری از تهران

پیام
نانوایی خیابان گلستان مدت‌هاست تعطیل است
نانوایی سنگکی واقع در خیابان گلستان کوچه نجف‌آبادی پشت پایگاه مقاومت شهید بهشتی با وجود اینکه سهمیه آرد دارد مدت‌هاست تعطیل کرده. جمعیت زیادی از ساکنان این محدوده از نانوایی یادشده خرید می‌کردند.
سودمند از خیابان مدنی

مابه‌التفاوت حقوق‌ها را وقتی بدهند که پول هنوز ارزش داشته باشد
متأسفانه به‌دلیل تورم که تلاش‌هایی هم برای کنترل آن می‌شود روزانه از ارزش پول کاسته می‌شود. در این شرایط وقتی قرار باشد مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه را مثلا مرداد و شهریور بدهند چه‌بسا ارزش آن بسیار کاسته شده باشد و دیگر نتوان با آن حتی اقلام جزئی خرید. مگر اینکه به نرخ روز آن را بپردازند.
جوادی از تهران 

تقاطع خیابان فرجام نیازمند چراغ قرمز و سرعت‌گیر
خیابان فرجام تقاطع هنگام واقع در منطقه 4شهرداری تهران احتیاج به چراغ قرمز و نصب سرعت‌گیر دارد. متأسفانه به‌دلیل نبود همین ادوات ساده هر روز تصادفات جرحی و مالی در این تقاطع رخ می‌دهد. عابران هم همواره نگران تصادف هستند.
سپاسدار از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید