• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164154
+
-

آماربازی

طی روزهای گذشته در همین ستون، معرفی بهترین بازیکن هر تیم در لیگ فوتبال ایران تا تیم یازدهم جدول پیش رفت. امروز نوبت به تیم‌های دوازدهم تا چهاردهم فصل گذشته رسیده است. یعنی آخرین تیم‌هایی که مجوز باقی ماندن در این لیگ را دریافت کرده‌اند. تیم دوازدهم فصل گذشته نساجی قائمشهر بود که فصل را با یک افتخار بزرگ یعنی قهرمانی در جام‌حذفی سپری کرد اما در لیگ برتر رتبه‌ای بهتر از دوازدهمی به‌دست نیاورد. بهترین بازیکن این تیم در لیگ21 همانطور که حتما حدس می‌زنید علیرضا حقیقی بود و کاپیتان تیم یعنی حامد شیری بعد از او رتبه دوم را به‌دست آورد. حقیقی با نمره7.02 هفتمین دروازه‌بان برتر فصل گذشته و بهترین بازیکن نساجی از نگاه سایت متریکا شد. حامد شیری هم فصل را با نمره6.97 تمام کرد.

در تیم سیزدهم جدول رده‌بندی یعنی تراکتور هم عنوان بهترین بازیکن به دروازه‌بان تیم رسید. چنان که پیش‌تر در معرفی تیم منتخب فصل هم ذکر شد، محمدرضا اخباری با نمره عالی7.20 هم بهترین بازیکن تراکتور شد و هم عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ بیست‌ویکم را از آن خود کرد. بعد از اخباری، دومین بازیکن موفق تراکتور بهترین گلزن 2 فصل اخیر این تیم یعنی محمد عباس‌زاده بود. عباس‌زاده در طول فصل 17بازی را به‌عنوان بازیکن اصلی آغاز کرد و در 7بازی هم به‌عنوان یار جایگزین به میدان رفت. او در این بازی‌ها 8گل زد، یک پاس گل داد و یک‌بار هم موفق به کسب پنالتی شد اما درنهایت نمره‌اش به 7 نرسید و با نمره6.95 دومین بازیکن برتر تراکتور شد.

و اما درنهایت به نام نفت مسجدسلیمان می‌رسیم که در طول فصل با تیم‌های فجرسپاسی و شهرخودرو رقابت سختی برای بقا داشت و نهایتا در لیگ برتر ماندگار شد. نفت درنهایت با آوردن رضا مهاجری توانست از سقوط فرار کند و جالب اینکه بهترین بازیکن این تیم هم دروازه‌بانش بوده است. علی محسن‌زاده در 21بازی یعنی 70درصد بازی‌های فصل برای مسجدسلیمانی‌ها بازی کرد و درنهایت نمره فنی‌اش در سایت متریکا 6.96 بود. او طی 21بازی 21گل خورد و در 10بازی موفق به کلین‌شیت شد. محسن‌زاده با نمره6.96 هشتمین دروازه‌بان موفق فصل و برترین بازیکن تیم خودش بود. رتبه دوم را در نفت مسجدسلیمان مجید عیدی با نمره6.79 به دست‌آورد و هاشمی‌نژاد با 6.78 سوم شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید