• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164141
+
-

رکوردشکنی مجتمع آرادکوه پس از نیم‌قرن با اجرای موفق طرح جمع‌آوری پسماندهای میوه و تره‌بار

کاهش ۵ هزارتنی پسماند

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: میزان پسماند جمع‌آوری شده از میادین میوه و تره‌بار طی 3ماه گذشته تا‌کنون معادل یک روز پسماند ورودی به آرادکوه بوده که با این شرایط گویا مجتمع پردازش و دفع آرادکوه یک روز هیچ پسماندی دریافت نکرده است.
به گزارش همشهری، شادی مالکی گفت: در راستای تحقق طرح جامع مدیریت پسماند و اجرایی کردن برنامه‌های تحول سازمان مدیریت پسماند، طرح جمع‌آوری جداگانه پسماندهای میادین میوه و تره‌بار از 3ماه پیش تاکنون به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به پذیرش 5500تن پسماند ‌تر میادین میوه و تره‌بار در قالب طرح جمع‌آوری جداگانه این دسته از پسماندها، افزود: اراضی جنب ایستگاه خدمات شهری منطقه‌19شهرداری تهران جهت دریافت این پسماندها درنظر گرفته شده که در آن مکان این نوع پسماند به روش هوازی به کود کمپوست باکیفیت تبدیل می‌شود.
مالکی با اشاره به آثار مثبت زیست‌محیطی اجرای طرح مذکور گفت: کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش تولید شیرابه، جلوگیری از دفن بی‌رویه پسماند و نهایتا کاهش تولید گاز گلخانه‌ای متان از اثرات اجرای این طرح بوده که البته به مرور زمان و با آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و با همکاری مناطق 22گانه به نتایج مطلوب‌تری خواهیم رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید