• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163404
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZAk3
+
-

گرینویچ/مسابقه اسب‌ها و آدم‌ها


ولز: مسابقه بین اسب و انسان جدالی نابرابر به‌نظر می‌رسد اما اوضاع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم یک مرد نه‌تنها برنده این مسابقه شده بلکه این کار را در حالی انجام داده که ۲۹ ساعت قبل از آن نخوابیده بود. ریکی لایتفوت، سومین انسانی است که برنده این مسابقه جالب از زمان آغاز آن در سال۱۹۸۰ شده است. او به بی‌بی‌سی گفت روز جمعه ساعت 6صبح (به وقت بریتانیا) از خواب بیدار شده است و نیمه‌شب از تنریف در اسپانیا به منچستر پرواز کرده است. پرواز ساعت 4صبح به زمین نشست و او سپس راهی محل مسابقه در ولز شد. آقای لایتفوت ساعت ۹ صبح به پویس رسید و مسابقه ساعت۱۱ شروع می‌شد. از آنجا که مسیر انسان‌ها و حیوان‌ها در این مسابقه کمی متفاوت است، این ورزشکار ۱۹۳‌سانتی‌متری پس از پایان رقابت نمی‌دانست که برنده شده است. او پس از پرس‌وجو متوجه شد که با زمان ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه قبل از ۱۰۰۰ ورزشکار و ۵۰ اسب از خط پایان گذشته است.

بزکوهی پرستار سالمندان

 کاوازاکی: مهندسان صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن از آخرین اختراع خود رونمایی کردند؛ یک روبات چهارپا به نام «بزکوهی» که قرار است به کمک سالمندان بیاید. این گونه بز کوهی در کوه‌های اروپا، آسیا و شمال شرق آفریقا زندگی می‌کند. نمونه اولیه ساخته شده از این روبات برای حرکت در زمین‌های ناهموار و حمل‌ونقل کالاهای سنگین طراحی شده است. از این روبات- بز می‌توان برای حمل انسان و انجام وظایف انسان نیز بهره‌مند شد. ژاپن به‌دلیل جمعیت پیرش علاقه خاصی به یافتن راه‌هایی برای کمک به سالمندان دارد. این کشور ازجمله کشورهای صنعتی است که بیشترین رشد پیری جمعیت در آن اتفاق افتاده است، ادامه این روند مشکلات اقتصادی و سیاسی بزرگی را برای این کشور رقم خواهد زد. نزدیک به ۳۰درصد از جمعیت ژاپن بالای‌۶۵ سال هستند که اکثریت آن را زنان تشکیل می‌دهند.

حمله هدفمند فیل به یک جسد
 
اودیسا: پلیس هند اعلام کرد فیلی که یک زن را در این کشور کشت به مراسم تشییع جنازه او رفت و این‌بار جسد زن را لگد کرد. مایا مورمو، ۷۰ساله درحالی‌که برای آوردن آب به منطقه مایوربانج ایالت اودیسا رفته بود، مورد حمله یک فیل وحشی قرار گرفت. این فیل از پناهگاه حیات‌وحش دالما که در نزدیکی شهر جمشیدپور قرار دارد جدا شده بود. لوپامو درانایک، بازرس اداره پلیس راسگوویندپور به یکی از رسانه‌های هند گفت: «این زن پس از آنکه فیل به او حمله کرد به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.» اما این پایان ماجرا نبود؛ چرا که طبق گزارش رسانه‌های هند، این فیل بار دیگر در مراسم تشییع جنازه این زن ظاهر شد و این بار جسد زن را لگد کرد. مشخص نشده است که آیا در این مراسم به شخص دیگری هم آسیب وارد شده است یا خیر اما خانواده زن پس از رفتن فیل، مراسم آتش‌زدن جسد مورمو را ادامه دادند. طبق گزارش صندوق جهانی حیات‌وحش، سالانه به‌طور میانگین حدود ۱۰۰نفر در هند از سوی فیل‌ها کشته می‌شوند. دانکن مک‌نیر، وکیل و بنیانگذار خیریه‌ای برای حفاظت از فیل‌های آسیایی به نیوزویک گفت که این حادثه نشان می‌دهد که گرچه فیل‌ها موجودات مهربانی هستند اما می‌توانند خطرناک باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید