• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162932
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YE25p
+
-

با مردم/ویرانه‌های جنگل سبزوار را احیا کنند

دهه40شمسی جنگل‌های دست‌کاشتی به‌عنوان نخستین جنگل دست‌کاشت و مرکز تثبیت شن‌های روان با همت کارگران بومی به ثمر نشست که قرقبان‌های متعصبی سال‌ها از آن حراست می‌کردند. با بی‌تدبیری‌های صورت‌گرفته در بخش منابع طبیعی، چوب این جنگل‌های دست‌کاشت به‌صورت زغال سر از قهوه‌خانه‌ها درآورد و هر روز این جنگل‌ها کوچک‌تر شدند و جیب‌های مافیای تخریب جنگل و تولید زغال پرتر. اکنون دود این نابسامانی به چشم ساکنان سبزوار می‌رود که هر روز گردوغبار و توفان، زندگی آنها را درهم می‌پیچد و گویا سبزوار در دل بادهای 120روزه واقع شده است درحالی‌که نبود درختان این بلا را سر این شهر آورده است. از مسئولان تقاضا داریم ته‌مانده ویرانه‌های این جنگل‌ها را احیا کنند تا حداقل نسل بعدی ما از این وضعیت غبارآلود و پر از خاک نجات یابند.
حارثی از سبزوار

برای تهیه کاغذ چاره‌اندیشی کنند
تهیه کاغذ برای نشر کتاب اهمیت فراوانی دارد و متأسفانه این روزها برای تهیه کاغذ مورد نیاز چاپخانه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. از مقامات مسئول تقاضامندیم برای تهیه کاغذ چاره‌اندیشی کنند.
کاملی از تهران 

تیم ایران با غیرت می‌تواند از گروه خود بالا بیاید
بازیکنان باغیرت تیم ملی فوتبال ما می‌توانند با تلاش و جدیت انگلیس را از پیش‌رو بردارند. همانطور که دیدیم مجارستان چطور توانست انگلیس را ببرد و حتی گل‌های بیشتری هم می‌توانست بزند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند شگفتی‌آفرین باشد.
پورمنصور از کرج 

پیامک
حریم پیاده‌روها در چهارصددستگاه در قرق خودروها و موتورهاست
متأسفانه مدت‌هاست خودروها و موتورسیکلت‌‌ها در حوالی داروخانه در میدان چهارصددستگاه وارد حریم پیاده‌رو می‌شوند و تاکنون هیچ اقدامی از سوی نیروی انتظامی یا شهرداری منطقه14 در این خصوص انجام نشده است. می‌توان با نصب موانع، حداقل جلوی این کار را گرفت تا حقوق عابران پیاده محفوظ بماند.
محمدی از منطقه14 تهران 

اتوبوسرانی اصفهان مسیر شهرک خانه به بیمارستان غرضی را پوشش دهد
ساکنان شهرک بزرگ خانه اصفهان برای رفتن به درمانگاه و بیمارستان مجهز تخصصی و فوق‌تخصصی دکتر غرضی اصفهان، که در فاصله کمتر از 10کیلومتری آنها قرار دارد، به حداقل یک سرویس رفت و برگشت به‌طور دائمی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، در این منطقه مسکونی و تجاری، اداری پرجمعیت و قدیمی خانه اصفهان نیاز دارند.
محمود بلیغیان از خانه اصفهان

چرا ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان فقط یک‌بار در سال است
چرا ثبت‌نام بیمه تکمیلی در کانون بازنشستگان فقط در آذرماه انجام می‌شود. از خرداد پارسال منتظریم که بتوانیم بیمه تکمیلی بگیریم. بسیاری از باز نشستگان در این فاصله به رحمت خدا رفته‌اند.
فرزاد برخ از تهران

مسکن مهر پردیس بلاتکلیف مانده است
مدت‌هاست در مسکن مهر پردیس آجر روی آجر نرفته است و پروژه‌های نیمه‌کاره همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. اینکه بعد از 11سال خواستار رفع بلاتکلیفی این مسکن‌ها باشیم چیز زیادی نیست. مسئولان هم مدام می‌گویند بودجه‌ای برای ادامه عملیات ساخت این مسکن‌ها اختصاص نیافته است درحالی‌که برخی مالکان کل حسابشان را مدت‌ها قبل تسویه کرده‌اند.
حسینی از پردیس 

پیام
30سال انتظار برای صدور مجوز ساخت
حدود 32سال قبل زمین‌هایی به متقاضیان واگذار شد که در اراضی خلبانان قرار داشت که بیشتر این زمین‌ها به پرسنل نیروی هوایی اختصاص داشت. از همان سال به‌دنبال جواز ساخت مسکن در این اراضی بوده‌ایم. فرزند من که آن روزها دنیا آمده است اکنون خودش خانه و زندگی و فرزند دارد و من همچنان دنبال مجوز ساخت برای این زمین هستم. لطفا شهرداری و مسئولان شهری کرج پاسخ دهند چرا برای ساخت مسکن در این اراضی مجوز نمی‌دهند.
بهادری از کرج 

عدم‌افزایش 10درصدی حقوق، فشار روانی کمتری داشت
اینکه بعد از 45روز بلاتکلیفی 10درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کردند فشار روانی بیشتری دارد تا اینکه اصلا رقمی به حقوق آنها افزوده نمی‌شد. لازم به توضیح است که اگر کسی حقوق بازنشستگی بیشتری می‌گیرد، حتما حق بیمه بیشتری پرداخته، پست بالاتری داشته و تحصیلات بیشتر، وگرنه تامین اجتماعی حقوق مفت به کسی نمی‌دهد و حقوق پرداختی دقیقا مطابق ارقام پرداختی بیمه در سال‌های خدمت است.
اصلانی از تبریز 

دستورالعمل‌های مقابله با آبله میمونی ابلاغ شود 
با توجه به تمام نشدن کامل کرونا و احتمال شیوع ویروس آبله میمونی، اگر وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی در این خصوص دارد به مردم ابلاغ کند تا خدای نکرده مشکلاتی پیش نیاید.
زمانی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید