• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160629
+
-

بازیکنان ما را در تیم ملی می‌بینید

محمدرضا رجبی، سرمربی تیم هندبال شاملی کازرون از برگزاری لیگ در شرایط کرونایی و از محدودیت حضور تماشاگران می‌گوید

لیگ هندبال با اینکه این فصل هم متمرکز برگزار شد اما طولانی‌تر از همیشه بود. برگزاری اردوهای تیم ملی و مسابقات قهرمانی جهان، تأثیرش را بر لیگ گذاشت. یکی از تیم‌هایی که بیش از بقیه درگیر تمرین و مسابقه بود، تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون بود. آنها که با شکست در مقابل سپاهان قهرمانی را از دست دادند، در 13ماه گذشته استراحتی نداشتند. شاید به‌خاطر همین است که مدیران باشگاه دیروز اعلام کردند که تیم امسال در جام باشگاه‌های آسیا شرکت نمی‌کند. محمدرضا رجبی، سرمربی این تیم درباره کیفیت لیگ و شرایط تیمش با همشهری صحبت کرده است.

   لیگ خیلی طولانی بود، خسته نشدید؟ 
بچه‌های ما از فروردین سال گذشته تمرینات را شروع کردند چون خرداد باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کردند. بعد از جام باشگاه‌ها هم تمرینات تیم برای لیگ آغاز شد. مدتی هم بازیکنان درگیر اردوها و بازی‌های تیم ملی بودند. همه اینها سبب شد تا لیگ طولانی شود. تیم ما حدود 13ماه در شرایط تمرین و بازی بود. هر بار که لیگ با وقفه‌ای روبه‌رو می‌شد، نیاز داشتیم که از نظر فیزیکی بازیکنان را در شرایط ایده‌آل حفظ کنیم ولی بعضی از مواقع این اتفاق نمی‌افتاد. تلاش ما این بود که بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 
   از عملکرد تیم راضی هستید؟
نتیجه خوب بود. در مراحل گروهی فقط یک شکست داشتیم و توانستیم در جمع 4تیم اول باشیم و به پلی‌آف برسیم. در پلی‌آف هم ذوب‌آهن را شکست دادیم و به فینال رفتیم. در بازی فینال هم هر 2تیم بازی قشنگی ارائه دادند ولی متأسفانه ما نتوانستیم به پیروزی برسیم و قهرمان شویم.

   اعتراض به داوری هم که زیاد بود.
این اعتراض‌ها طبیعی است و در همه باز‌ی‌ها هست. وقتی حساسیت بازی‌ بالا باشد، در بعضی از سوت‌ها، سؤالاتی پیش می‌آید که یا باید از داور بازی بپرسی یا از ناظر. ما فقط سؤال می‌کردیم تا دلیل سوت را بفهمیم. سر یک صحنه داور نظری دارد که از نظر مربی قابل‌قبول نیست و به‌خاطر همین سؤال می‌کند.

   کیفیت لیگ امسال چطور بود؟ 
به خاطر محدودیت‌های کرونایی شرایط از حالت عادی خارج بود و به اجبار بازی‌ها متمرکز برگزار شد. ولی اگر رفت‌‌وبرگشت بود، خیلی مفیدتر بود. بازی‌های هندبال پربرخورد است و بازیکنان آسیب‌های زیادی می‌بینند. وقتی بازی‌ها نزدیک باشد، تحت فشار قرار می‌گیرند. البته این مدل برگزاری بازی به نفع تیم ملی است چون بازیکنان به بازی‌های نزدیک به هم عادت می‌کنند.

   مرحله پلی‌آف تماشاگر داشت، چرا اجازه ندادند تیم‌ها میزبان باشند؟
اگر در شهر خودمان بازی می‌کردیم شرایط خیلی فرق می‌کرد. در شهر کازرون تیم ما را خیلی دوست دارند. در بازی با ذوب‌آهن جمعیت زیادی به سالن آمده بودند و چندبرابر این تعداد هم بیرون سالن تماشاگر داشتیم که به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی اجازه ندادند سالن پر شود. راه کازرون به تهران دور است و خیلی سخت بود که تماشاگران به تهران بیایند. اگر در خود کازرون یا شهرهای نزدیک‌تر بازی برگزار می‌شد، جمعیت خیلی بیشتری به سالن می‌آمدند.

   یکی از مشکلات این فصل مشخص نبودن برنامه مسابقات بود و بلاتکلیفی تیم‌ها را اذیت کرد.
وقتی شرایط خاص است، با بعضی از موارد خاص هم مواجهیم و باید برنامه‌ریزی‌های خاص هم داشته باشیم. هر یک از عواملی که در برگزاری مسابقات مؤثرند، اگر جابه‌جا شوند، برنامه‌ها به هم می‌ریزد. اگر مسابقات در شرایط عادی و رفت‌وبرگشت برگزار می‌شد مشکلی نبود. اما هر مرحله از مسابقات در یک شهر برگزار شد و هر شهر هم محدودیت‌های خودش را داشت. مسائل در شهر تهران قابل‌حل‌تر بود ولی در شهرهای دیگر با چالش‌های جدید روبه‌رو شدیم.

   لیگ چهره جدید هم به هندبال معرفی کرد؟
جوانان خوبی داشتیم و تیم ما چند بازیکن به تیم ملی داد. بعضی از نفرات برای نخستین بار به تیم‌ملی دعوت شده بودند که بازی هم کردند. پتانسیل خوبی داریم که در آینده و در تیم ملی خودشان را نشان می‌دهند.

   تیم کازرون از جام باشگاه‌ها انصراف داد. این به‌خاطر خستگی بود؟
این تصمیم مدیریتی بود و از بحث فنی خارج است. مسابقه هست و ورزشی‌ها دوست دارند که مسابقه بدهند. شاید اگر مسابقات دیرتر برگزار می‌شد، برای ما بهتر بود اما به هر حال اگر مدیریت باشگاه تصمیم می‌گرفت که تیم اعزام شود، ما حتما تیم را آماده می‌کردیم. از سال بعد جام در ماه‌های مهر یا آبان و همزمان با لیگ برگزار می‌شود و شرایط برای حضور بهتر است.

   برای فصل بعد می‌مانید و ترکیب را هم حفظ می‌کنید؟
مشخص نیست. تازه از هندبال فارغ شده‌ایم. بعد از 2هفته درباره فصل آینده تصمیم می‌گیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید