• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160613
+
-

غنی سازی خدمت به دین و فرهنگ

حسین محمدی فام-دبیر بخش ستایشگران


امسال با توجه به تدبیر اتخاذ شده در بخش ستایشگران مهرواره فقط یک رشته اصلی داشتیم و آن مدیحه‌خوانی است. هدف اصلی ما در این بخش، اشاعه و تقویت شاخصه‌های مورد نظر بود تا ان‌شا‌الله در سال‌های آینده موجب انتشار و گسترش معیارهای معرفی شده در سراسر کشور شود و جامعه در گذر سال ها به سمت و سویی هدفمند و با محتوای غنی و فاخر در خدمت دین و فرهنگ باشند. امروز محصولات و خدمات فرهنگی هیئت‌های مذهبی ما در سراسر کشور باید عینیت پیدا کند و در فضای جامعه در قالب‌های نو و مورد استفاده مردم منتشر شود و این باور ماست که در شعار مهرواره هم تجلی پیدا کرده که در هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم .با استعانت از خداوند متعال و ذیل عنایات حضرات معصومین، صلوات الله علیهم اجمعین، بخش ستایشگران اهل بیت علیهم‌السلام مهرواره هوای نو در سال اول برگزاری توانست در یک محور اصلی و چهار محور ویژه به خدمتگزاری و اثرگذاری در فضای مداحی و ستایشگری کشور بپردازد.
پس از دیدار با بزرگان مداحی کشور و دریافت نقطه نظرات آنان، همه مراحل توسط شورای برنامه‌ریزی بخش ستایشگران اهل بیت علیهم السلام راهبری شد.
به نسبت سال اول و تبلیغات کم باید گفت استقبال خوبی از مهرواره در بخش مداحی آن صورت گرفت‌. 35 اثر مدیحه‌خوانی به داوری نهایی راه یافتند که از این میان هیئت داوران 10 ستایشگر را به عنوان نفرات برگزیده رشته مدیحه‌خوانی انتخاب شدند. شاخص‌های اصلی ارزیابی این رشته عبارت بودند از: «انتخاب شعر (و محتوای) مناسب»، «توانمندی صدا»، «تسلط در اجرا» و «رعایت آداب و شئون مداحی».
بخش ستایشگران اهل بیت علیهم السلام دارای 4 محور ویژه نیز بود. این 4 محور عبارت بودند از: محور ویژه «شهید حاج قاسم سلیمانی»، محور ویژه «نسل حسینی»، محور ویژه «نغمه‌پردازی» و محور ویژه «اقدامات شاخص» که در مجموع در محورهای ویژه نیز از 12 نفر تقدیر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید