• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160556
+
-

صبح جمعه کنار مردم

سیدابراهیم رئیسی صبح روز جمعه برای بررسی مشکلات نظام توزیع کالاهای اساسی، به جمع مردم رفت

بازار
صبح جمعه کنار مردم

سیدابراهیم رئیسی دیروز صبح با حضور در میدان عرضه گوشت و مرغ در جنوب تهران و فروشگاه‌های سطح شهر به مردم اطمینان داد اجازه نخواهد داد آنها بابت اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها آسیب ببینند.
به‌گزارش همشهری، حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت در جنوب تهران، بازدید از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز شهر و شرکت در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور اعضای دولت و سایر نهادها، 3برنامه سیدابراهیم رئیسی در روز جمعه بود. سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی رئیس‌جمهوری را در این بازدید همراهی می‌کرد.در جریان این بازدید میدانی، رئیس‌جمهوری از فرایند توزیع کالاهای اساسی در تهران بازدید و از نزدیک با مردم حاضر در محل‌های توزیع کالاهای اساسی گفت‌وگو کرد و در جریان وضع توزیع کالاهای اساسی و مشکلات آن قرار گرفت. رئیس‌جمهوری با حضور در میدان بهمن تهران و در جریان بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ تأکید کرد: تا من زنده‌ام به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهم داد مردم از طرح عادلانه‌سازی‌ یارانه‌ها آسیب ببینند. واکنش‌های مردمی در فضای مجازی نشان می‌دهد حضور رئیسی در جمع مردم پس از اصلاح قیمت برخی اقلام خوراکی و کالاهای اساسی آرامش نسبی را به مردم منتقل کرده است. طبق وعده مسئولان ذیربط دولتی، انتظار می‌رود در روزهای آینده از صف‌های طولانی برای خرید کالاها کاسته شود و بازارها آرام گیرد. از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم، سیدابراهیم رئیسی حضور فعال در بین مردم داشته و حتی بسیاری از روزهای جمعه را هم به گفت‌وگو و دیدار با مردم اختصاص داده است.

رسیدگی دقیق به اعتراض ها
رئیس‌جمهوری عصر دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول، وزرا و مسئولان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد،  پس از استماع آخرین گزارش‌ها از نحوه اجرای طرح ملی مردمی‌سازی و عادلانه‌کردن یارانه‌ها از مسئولان مربوط خواست که به درخواست‌های معترضان عدم‌دریافت‌ یارانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل عادلانه و ضابطه‌مند، رسیدگی کنند.  رئیس‌جمهور بر ضرورت وجود شاخص‌های عادلانه در تعیین دهک‌ها برای دریافت یا عدم‌دریافت یارانه‌ها تاکید کرد و گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برقراری عدالت اقتصادی بوده است، لذا وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باید با همکاری سایر دستگاه‌های مربوط با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز کنند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود. رئیس‌جمهوری با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی به دستگاه‌های متولی دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع کالا در اقصی نقاط اقدامات لازم را به عمل آورند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود. رئیس‌جمهوری از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار نسبت به رفع برخی مشکلات موجود در زمینه کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه ۴ قلم کالای اساسی یعنی روغن، لبنیات، مرغ و تخم‌مرغ تدابیر لازم اتخاذ شود.

کالا فراوان است
پیش‌تر، در روز پنجشنبه هم جلسه ستاد تنظیم بازار در ۲نوبت صبح و عصر به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده بود و اعضا آخرین وضعیت تامین، توزیع و نظارت بر بازار را مورد بررسی قرار داده بودند. در 2جلسه یادشده، حاضران بر لزوم فراوانی کالاهای اساسی در بازار و تامین و توزیع مناسب اقلام مورد نیاز مردم تأکید و مقرر کردند تمهیدات لازم برای توزیع گسترده اقلام مختلف نظیر مرغ، تخم‌مرغ و روغن اندیشیده شود. در این جلسه‌ها همچنین مقرر شد ساعت کاری میادین میوه و تره‌بار افزایش پیدا کند و در نوبت عصر روز جمعه نیز فعال باشند تا مردم دغدغه‌ای برای خرید و تامین نیازهای خانوار نداشته باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید