• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157463
+
-

شرط‌های مجانی‌شدن آب، برق و گاز در 1401

 آب، برق و گاز مجانی برای نخستین‌بار از سال‌های پایانی دولت حسن روحانی آغاز شد و حالا براساس قانون بودجه برخی مشترکان صنعت آب و برق و گاز از پرداخت تعرفه و سایر خدمات جانبی معاف هستند. سؤال اینجاست که چه مشترکانی می‌توانند از آب، برق و گاز مجانی استفاده کنند؟
به‌گزارش همشهری، دولت از بهمن سال گذشته تعرفه‌های برق و از ابتدای امسال تعرفه‌های آب را افزایش داده، به‌گفته علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، تعرفه آب‌بها در سال۱۴۰۱ برای مشترکانی که طبق الگو مصرف می‌کنند تغییر نکرده اما کسانی که بیش از الگو، مصرف دارند به‌صورت پلکانی مشمول افزایش قیمت می‌شوند و در مقابل آب و برق خوش‌مصرف‌ها رایگان می‌شود.
مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم می‌گوید: براساس این تغییر مشترکانی که مصرف آنها از الگوی تعریف شده برق کمتر باشد از تعرفه یارانه‌ای برق برخوردار خواهند بود. به‌گفته این مقام مسئول، درصورتی‌که مصرف مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند کمتر از نصف الگوی تعیین شده باشد تعرفه آنها رایگان خواهد بود. او توضیح می‌دهد: این تغییرات شامل حال ۲۵درصد از مشترکان می‌شود که ۹درصد از آنها نیز کمی بیش از الگو مصرف دارند که با کمی کاهش در مصرف، می‌توانند مصرف خود را به کمتر از الگوی تعریف شده برسانند. براساس آمارهای رسمی 5میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند. سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز هم می‌گوید: تعداد مشترکانی که کمیته امداد و بهزیستی برای دریافت گاز رایگان معرفی و اطلاعات‌شان در سامانه شرکت ملی گاز ثبت شده، از ۶۰۰هزار خانوار فراتر رفته است. سیدجلال نورموسوی می‌گوید: همه اطلاعات ارسالی کمیته امداد و سازمان بهزیستی صحت‌سنجی و بعد از آن وارد سامانه شرکت ملی گاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید