• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156753
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rkzQW
+
-

نجف‌آباد در مسیر شهرهوشمند ‌

شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه در حال بررسی و کسب تجارب شهرهای مختلف در حوزه شهر هوشمند هستیم، گفت: پروژه‌هایی در شهر تعریف شده که در حال انجام است و این پروژه‌ها چند صد میلیاردتومان هزینه دارد. در سال آینده در تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر هستیم و پروژه جدیدی را تعریف نکرده‌ایم. به‌گزارش همشهری، عبدالرسول امامی، با اشاره به افزایش 55درصدی بودجه نجف‌آباد گفت: پس از جلساتی با نخبگان و کارشناسان شهر بودجه نجف‌آباد به 590میلیارد تومان افزایش یافت که 420میلیارد تومان در زمینه عمرانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه درآمد شهر و بودجه شهر پاسخگوی نیازهای شهر نیست، تصریح کرد: افزایش بودجه نقش مهمی در رشد و توسعه شهری دارد.
شهردار نجف‌آباد به اقداماتی مؤثر در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهرداری نجف‌آباد اشاره کرد و گفت: ۲۲دستگاه اتوبوس فرسوده شهر با هزینه‌ای بالغ بر 7میلیارد تومان نوسازی و ارتقا پیدا کرده و ۳۷ اتوبوس دیگر با تأمین 8میلیارد تومان هزینه بازسازی و نوسازی به ناوگان حمل‌ونقل شهر اضافه خواهد شد و امیدوار هستیم در ابتدای سال آینده این خودروها در خدمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجف‌آباد قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز نجف‌آباد، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز شهر نجف‌آباد بسیار ناچیز و کم است و مشکلات آبی باعث آسیب دیدن فضای سبز شده است، در تلاش هستیم با اقداماتی نظیر خرید پساب و استفاده از آب خاکستری برای توسعه فضای سبز اقدامات مؤثری انجام دهیم. در زمینه سگ‌های ولگرد مشکلات قانونی وجود دارد و البته شهرداری این سگ‌ها را جمع‌آوری و در مجموعه‌ای نگهداری می‌کند که هزینه بسیار بالایی برای شهرداری دارد و در حال تلاش برای ساماندهی این معضل هستیم.
شهردار نجف‌آباد با اشاره به اهتمام شهرداری نجف‌آباد به حل مشکلات عمرانی شهر، گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو که یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و آزادسازی و حذف معارض، جابه‌جایی و انتقال خطوط برق، احداث بوستان زندگی، ساخت مجموعه باغ بهشت با زیربنای 2هزار مترمکعب در باغ بانوان، تکمیل بلوار کشاورز، ساخت مجموعه پردیس سینمایی که نخستین سینمای شهرستان است، لکه‌گیری و آسفالت ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و مشارکتی نجف‌آباد محسوب می‌شوند.
شهردار نجف‌آباد با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در شهر نجف‌آباد، گفت: ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در شهر نجف‌آباد در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و تفریحی وجود دارد و در حال برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌هایی درخصوص جذب سرمایه‌گذار از استان اصفهان و نقاط مختلف کشور هستیم 
و پروژه‌های مختلفی درنظر گرفته‌ایم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران به نتیجه برسد.
امامی با اشاره به‌ویژه‌برنامه‌هایی درخصوص جذب گردشگران و فعالیت ویژه ستاد نوروزی، عنوان کرد: جایگاه‌هایی درخصوص ستاد اسکان و راهنمایی مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است، زیباسازی فضای شهری و ایجاد نمادهای مختلف شهری در سطح شهر، طراحی و خرید پرچم‌های نوروزی با شعار آمد بهارجان‌ها، تدوین و تهیه بسته‌های فرهنگی و گردشگری ویژه مسافران نوروزی و تدابیر گسترده درخصوص بستر‌سازی‌ حضور مسافران نوروزی برای میزبانی شایسته در شهر نجف‌آباد از مسافران درنظر گرفته شده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید