• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153008
+
-

کودتا در جام حذفی

همه تیم‌های بزرگ در جام‌های حذفی یکی‌یکی قربانی می‌شوند

فهرست تعداد باشگاه‌های بزرگی که در این فصل فوتبال اروپا از دور رقابت‌های جام حذفی بیرون رفته‌اند در حال تکمیل شدن است. منچستریونایتد تازه‌ترین باشگاه بزرگی است که قربانی جام حذفی می‌شود. هم‌اکنون تیم‌هایی مثل من‌یونایتد، رئال‌مادرید، اتلتیکو‌مادرید، بارسلونا، سه‌ویا، بایرن‌مونیخ، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در جام حذفی‌های کشورهای خود حذف شده‌اند.

اسپانیا
اتلتیکو به‌دست سوسیداد حذف شده و رئال و بارسا به‌دست بیلبائو. اتلتیک دومین تیمی است که در یک دوره موفق می‌شود هم بارسا را حذف کند هم رئال را. قبلا 2‌بار ساراگوسا توانسته بود این کار را انجام بدهد. هر 3‌بار این اتفاق در قرن21رخ داده است.

آلمان
در آلمان برای نخستین‌بار پس از 11سال اثری از دورتموند و بایرن در مراحل پایانی نخواهد بود. آخرین‌بار در سال2011بود که شالکه در فینال دویسبورگ را 5بر صفر شکست داد. پس از آن حداقل یکی یا هر دو تیم بایرن و دورتموند در فینال حاضر بودند. بایرن در دور دوم و دورتموند در دور سوم حذف شدند. برای نخستین‌بار از سال 07-2006هیچ‌کدام از 2 تیم بایرن و دورتموند به مرحله یک چهارم جام حذفی نرسیدند. دورتموند به صدرنشین بوندس‌لیگا-2، یعنی سن‌پائولی 2بر یک باخت و بایرن هم یک مرحله زودتر از تیم مونشن‌گلادباخ 5گل خورد.

فرانسه
پاری‌سن‌ژرمن باز هم به گالتیه باخت و یک جام دیگر را از دست داد. گالتیه فصل قبل توانسته بود لیل را بالاتر از پاریس قهرمان لیگ یک کند اما پس از پایان فصل این باشگاه را ترک کرد و به نیس پیوست. او در نیس هم نتایجی عالی گرفته و بهترین دستاوردش حذف کردن تیم پی‌اس‌جی بوده. پوچتینو در چند ماه 2 جام را به او واگذار کرد. پاریس با مسی تن به این شکست داد. مسی برای اولین‌بار در این تیم پیراهن شماره10پوشید چون طبق قانون بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی باید شماره یک تا 11بر تن می‌کردند.

ایتالیا
در جام حذفی ایتالیا از این خبرها و شگفتی‌سازی‌ها نیست. میلان (مقابل جنوا)، لاتزیو (مقابل اودینزه)، یوونتوس (سمپدوریا)، اینتر (امپولی)، آاس‌رم (لچه) و آتالانتا (مقابل ونتزیا) از دور یک‌هشتم به سلامت عبور کرده‌اند. تنها بزرگی که در این دور حذف شد، ناپولی بود که آن هم به غریبه نباخت و مقابل فیورنتینا تن به شکست داد. اما مرحله یک‌چهارم چند قربانی خواهد داشت. اینتر به قرعه آاس‌رم خورده، میلان به تور لاتزیو، آتالانتا به فیورنتینا و یوونتوس به ساسولو. تنها شگفتی ممکن در ادامه این رقابت‌ها قهرمانی ساسولو یا فیورنتینا خواهد بود وگرنه هر اتفاق دیگری جزو روال عادی است.

انگلیس
در انگلیس جام اتحادیه به فینال رسیده و چلسی و لیورپول باید این مسابقه را برگزار کنند. بنابراین گواردیولا در تورنمنتی که عاشق آن بود و پشت‌سرهم آن را می‌برد نتوانست به نیمه‌نهایی برسد. در جام حذفی هم با اینکه هنوز مسابقات به مراحل پایانی نرسیده، آرسنال و منچستر حذف شده‌اند. آرسنال به‌عنوان پرافتخارترین تیم FA cup به‌دست ناتینگهام‌فارست دسته پایینی اوت شد و من‌یونایتد در ضربات پنالتی به میدلزبورو باخت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید