• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152152
+
-

خبر آخر/ روزنامه «همشهری مترو» به‌زودی منتشر می‌شود

روز گذشته در دیدار مدیران عامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و روزنامه همشهری، تفاهمنامه همکاری میان این دو سازمان وابسته به شهرداری تهران امضا شد. محسن مهدیان، مدیرعامل همشهری و مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت مترو، در این دیدار ضمن بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک فرهنگی و رسانه‌ای، تفاهمنامه‌ای را امضا کردند. از جمله محورهای این تفاهمنامه انتشار روزنامه همشهری مترو خواهد بود.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی
 اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام به ازای هر واحد مسکن روستایی با سود 5درصد در چند روز آینده محقق می‌شود تا نهضت مقاوم‌سازی در روستاها ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه موضوع مقاوم‌سازی مسکن روستایی در حال متوقف شدن بود، رئیس جمهور دستور داد سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به 5درصد کاهش یابد. سال ۸۴، هفت درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم بود و امروز به‌طور میانگین در کشور به ۵۰ درصد رسیده است.

حقوق بشر کانادایی؛ کشف گورهای جمعی
در ادامه رسوایی کشف گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، سران بومی در استان بریتیش کلمبیا در غرب این کشور روز سه‌شنبه گفتند که معتقدند ۹۳ گور بی‌نشان را در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی سابق کشف کرده‌اند. «ویلی سلرز» رئیس بومیان شهر «ولیامز لیک» از شهرهای استان بریتیش کلمبیا، در کنفرانس خبری گفت که با استفاده از تکنیک‌های ژئوفیزیکی از جمله رادارهای نفوذی به زمین، اجساد احتمالی انسان در محل مدرسه شبانه‌روزی «سنت جوزف» سابق که از سال ۱۸۸۶ تا ۱۹۸۱ فعال بود، شناسایی شد؛ مدرسه‌ای که توسط مبلغان کاتولیک اداره می‌شد. سلرز اضافه کرد که برای تایید این موضوع به حفاری نیاز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید