• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151309
+
-

نوشیدنی‌های گرمابخش در این روزهای سرد

نوشیدنی
نوشیدنی‌های گرمابخش در این روزهای سرد

در این روزهای سرد زمستانی چه چیزی بهتر از یک نوشیدنی گرم می‌تواند برای خوب کردن حال ما مناسب باشد. پس با ما همراه باشید تا با ۳ نوع نوشیدنی مفید برای فصل سرما آشنا شوید.
نوشیدنی اول که بمب ویتامینc  به‌حساب می‌آید نوشیدنی پرتقالی است. این روزها که این میوه به وفور در دسترس است چه خوب است که ترکیبی جدید در طعم و مزه آن داشته باشید. برای تهیه آن برای هر نفر یک‌عدد پرتقال و یک عدد هویج لازم است. حالا آب‌هویج و آب‌پرتقال را جداگانه گرفته، با هم مخلوط کرده و سرو کنید. نوشیدنی دیگر پرتقال عسل است که برای این نوشیدنی برای حداقل ۶نفر، نیاز به ۱۰عدد پرتقال، ۴عدد زرده تخم‌مرغ و ۶‌قاشق مرباخوری عسل داریم. اول آب پرتقال‌ها را بگیرید. زرده‌های تخم‌مرغ را در یک سالادخوری ریخته، خوب هم بزنید. آب پرتقال و عسل را به‌تدریج اضافه و خوب مخلوط کنید.
نوشیدنی دیگر ترکیبی از سیب و نعناع است؛ به جای خود سیب از آب سیب آماده کارخانه‌‌ای هم می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه آب سیب متفاوت یک ساقه کرفس، یک عدد لیمو‌ترش، یک عدد سیب درشت، یک قاشق سوپ‌خوری شکر و ۱۰۰‌میلی‌لیتر آب سیب و ۵برگ نعناع تازه آماده کنید. سپس لیموترش را پوست کنده و هسته‌های آن را جدا کنید. سیب را هم پوست کنده و بعد از خارج کردن تخم‌هایش، چهار‌قاچ کرده و در مخلوط کن بریزید. کرفس و گوشت میوه لیموترش، برگ‌های تازه نعناع را هم در محفظه مخلوط‌کن ریخته، آب سیب را هم بیفزایید و پس از مخلوط کردن در لیوان مورد‌نظر سرو کنید.
در پایان شما را به بزم نوشیدنی سان‌فروت دعوت می‌کنیم. این نوشیدنی سرشار از ویتامینc  است و از آن به‌عنوان معجون ویتامینc  یاد می‌شود. برای تهیه این معجون شما به یک‌عدد پرتقال درشت، یک‌عدد سیب و یک‌عدد لیموترش و یک‌پیمانه آب انگور نیاز دارید. حالا که این مواد را آماده کرده‌اید، پرتقال و لیموترش را پوست بکنید و هسته‌هایش را جدا کنید. گوشت دو میوه را در مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید. سیب را هم پوست گرفته و تخم‌هایش را جدا کنید. سپس همراه با آب انگور به مواد داخل مخلوط‌کن بیفزایید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید