• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150861
+
-

حمل و نقل/ افزایش دیوارهای صوتی در ۶ ماه آینده

 سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک از وجود ۱۶ هزار و ۴۵۰ متر دیوار صوتی در بزرگراه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۹۰ متر دیگر تا خرداد سال آینده در بزرگراه‌ها نصب می‌شود.
محمدرضا شیخ‌بهایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شهر، درباره وضعیت دیوارهای صوتی پایتخت بیان کرد: در مجموع ۱۶ هزار و ۴۵۰ متر طول در قالب 3 اندازه ۳، ۵ و ۶ متری دیوار صوتی در شهر تهران وجود دارد.
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با اعلام اینکه امسال، ۱۳ هزار و ۶۶۰ متر طول از دیوار صوتی‌های موجود، مرمت شده است، افزود: مرمت و مقاوم‌سازی به‌گونه‌ای بوده است که از سال گذشته هیچ دزدی و سرقتی از قسمت‌های بازسازی و مقاوم‌سازی شده دیوارهای صوتی انجام نشده است.
شیخ‌بهایی یکی از چالش و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها را سرقت از آنها بیان کرد و گفت: البته بخشی از دیوارهای صوتی هم به‌علت تصادفات و برخورد خودرو با دیوارها از بین می‌روند.
به‌گفته سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، حدود ۲ هزار و ۷۹۰ متر طول دیوار صوتی باقی مانده که به‌علت برخی مشکلات مغفول مانده است.
شیخ‌بهایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مقدار کار باقیمانده در خرداد ۱۴۰۱ به اتمام برسد، افزود: برای نصب ۲ هزار و ۷۹۰ متر دیوار صوتی به حدود ۱۷ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

  کاهش هزینه‌ها، رویکرد اصلی حمل‌ونقل
 معاون حمل‌ونقل شهردار تهران گفت: همواره بودجه‌‌ریزی‌ها بر مبنای هزینه‌ها بوده و باید به بخش درآمد‌زایی و کاهش هزینه‌ها توجه بیشتری کنیم. به گزارش همشهری، جلسه شورای مدیران عامل و مدیران کل حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست سیدمجتبی شفیعی، معاون حمل‌ونقل شهردار تهران برگزار شد.
شفیعی در این جلسه با بیان اینکه نباید دچار روزمرگی، امور جاری و کارهای کلیشه‌ای شویم، گفت: باید روی پروژه‌های شاخص حمل‌ونقل و ترافیک تمرکز کنیم. معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه افزایش درآمد و کاهش هزینه به‌عنوان استراتژی مهم ما خواهد بود، گفت: توجه به موضوع مدیریت هزینه، بسیار مهم است. همواره بودجه‌ریزی‌ها بر مبنای هزینه‌ها بوده و باید به بخش درآمدزایی توجه بیشتری کنیم. شفیعی تصریح کرد: در طراحی، ساخت و تأمین تأسیسات و تجهیزات باید مدیریت هزینه کرده و هزینه‌ها را کم کنیم و هزینه‌های تشریفاتی و زائد را کاهش دهیم. سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با اشاره به ضرورت طراحی جدید برای مدیریت هزینه‌ها افزود: در همه فرایندها ازجمله ساخت مترو، طراحی ایستگاه‌ها و تأمین تجهیزات، باید در راستای کاهش هزینه‌ها بازنگری کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید