• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150842
+
-

رئیس‌جمهور در خلال سرکشی به شهرستان‌ها و جزایر هرمزگان تأکید کرد:

دیگر نگران صادرات نفت نیستیم

دولت
دیگر نگران صادرات نفت نیستیم

چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان هرمزگان با حضور سریع سیدابراهیم رئیسی در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده این استان و دستور حل مشکلات آنها برگزار شد. این دور از سفرها نیز همانند سفر قم به‌صورت ویژه طی 2روز پایانی هفته به سرکشی‌ها و بازدیدهای مختلف رئیس‌جمهور از عقب‌ماندگی‌های این استان اختصاص داشت. جمعی از وزرای کابینه، رئیسی را در این سفر نیز همراهی می‌کردند. حضور در جمع سیل‌زدگان منطقه هشتبندی شهرستان میناب، بازدید از منطقه زلزله‌زده گیشان غربی و بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی در کنار ملاقات با قشرهای مختلف مردم هرمزگان ازجمله روستای گورزین قشم و جزیره هرمز مهم‌ترین بخش‌های این سفر بودند.

رئیسی در بدو ورود به هرمزگان درخصوص ارزیابی‌ها نسبت به مشکلات و فرصت‌های این استان گفت: این استان در عرصه‌های تجاری، معدنی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد و با وجود این ظرفیت‌ها نباید شاهد برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری در استان باشیم. او تأکید داشت: «دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های مؤثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.» رئیسی در بخش دیگری از ارزیابی‌های خود درخصوص مسائل استان در دیدار با قشرهای مختلف مردم این استان با طرح این پرسش که چرا در هرمزگان با این میزان صنایع و سرمایه‌گذاری شاهد فقر هستیم، تصریح کرد: دولت و استاندار این استان از پژوهشگرانی که روی این موضوع کار کرده‌اند، استفاده کنند. رئیس‌جمهور بلافاصله در مقدمه سفر خود راهی منطقه سیل‌زده هشتبندی شهرستان میناب شد و بی‌واسطه با مردم این منطقه گفت‌وگو کرد. به‌دنبال بارش‌های سیل‌آسای بیش از یک هفته قبل بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی این بخش زیر آب رفت و محصولات آماده برداشت از بین رفتند. رئیسی خطاب به مردم سیل‌زده تصریح کرد: با تلاش دولت و صبر و همت مردم نسبت به جبران خسارت‌های سیل به این منطقه و احیای کشاورزی اقدام خواهد شد. رئیس‌جمهور در جمع مردم زلزله‌زده گیشان هم وعده داد تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها در شورای اداری استان اتخاذ خواهد شد. گیشان غربی کانون اصلی 2زمین‌لرزه بالای 6ریشتر در 23آبان امسال بود که به بیش از 3‌هزار و 500منزل مسکونی در منطقه فین خسارت وارد کرد.
رئیس‌جمهور در حاشیه سفر استانی خود به هرمزگان در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با دوازدهمین اجلاسیه علمای بلاد در قم با بیان اینکه ما رفع تحریم‌ها را عزت‌مندانه دنبال می‌کنیم، گفت: صادرات نفتی ایران به حدی افزایش یافته که ما دیگر نگران صادرات آن نیستیم، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۴۰ درصد افزایش یافته و پول حاصل از صادرات نیز در حال بازگشت به کشور است.

 تجلیل از نیروهای سپاه
رئیس‌جمهور همچنین در بخشی از این سفر روز جمعه در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در منطقه یکم دریایی گفت: تا وقتی این روحیه انقلابی و بسیجی باشد، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. آنچه امروز به کشور قدرت داده اراده پولادین است. امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست.
 او تصریح کرد: این احساس امنیت به دلیل اقتدار سپاه، ارتش و بسیج است. ارتش و سپاه در دل مردم جای دارند و ارتباط مردم با نیروهای مسلح بسیار نزدیک است. رئیسی در جمع نمازگزاران شهرک امام علی(ع) به افتخارآفرینی نیروهای سپاه در منطقه دریایی هرمزگان اشاره داشت و گفت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صیانت درخشانی از مرزهای آبی و هوایی کشور به‌ویژه در برابر آمریکایی‌هایی که به منطقه آمدند انجام دادند که ازجمله این رشادت‌ها به اسارت گرفتن نیروهای متجاوز آمریکایی بود.

رئیس‌جمهور در سفر استانی به مقصد جنوبی‌ترین استان کشور وعده حل مشکلات مردم سیل‌زده و زلزله‌زده بخش‌هایی از هرمزگان را داد. مهم‌ترین مشکلات و قول‌های سید ابراهیم رئیسی در بخش‌های مختلف این سفر چنین بودند:

قول‌های رئیس‌جمهور در سفر هرمزگان
 بررسی و پیگیری موضوعات مختلف مثل جاده، تقسیمات کشوری و تبدیل شدن به شهرستان و برخی از موارد شخصی (در جمع مردم توکهور و هشتبندی میناب)
پیگیری بودجه و اعتبارات برای بازسازی و تحویل منازل مردم (منطقه زلزله‌زده گیشان غربی)
 پیگیری وام بلاعوض مردم زلزله‌زده گیشان غربی (خطاب به استاندار)
موافقت با ایجاد بازار مشترک مرزی برای فروش محصولات کشاورزی استان به کشورهای همسایه
پیگیری کمبود پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی در هرمزگان (خطاب به شورای اداری استان)
توسعه پروژه‌های گردشگری قشم برای افزایش اشتغال
 پیگیری ساخت مرکز درمانی فعال در جزیره هرمز
 ایجاد مرکز فعال برای خدمت‌رسانی به مردم جزیره هرمز، مسافران و گردشگران
برطرف کردن نیاز مردم به مسکن با ساخت حدود 400 واحد مسکن ملی در جزیره هرمز  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید