• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150833
+
-

پشت‌خط زن / صابر کاظمی را چه شد؟

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

صابر کاظمی، قطر پاسور جوان تیم ملی والیبال افت شدیدی پیدا کرده است. ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا و باشگاه‌های قاره کهن، این روزها بد جوری توسط مدافعان تیم‌های رقیب مهار می‌شود. چپ‌دستی که کارشناسان والیبال دنیا او را پدیده‌ معرفی کرده بودند، حالا به پاشنه‌آشیل تیم شهرداری ارومیه تبدیل شده است. ارومی‌ها که ‌2سرعتی‌زن تاپ خود را در بند مصدومیت گرفتار می‌بینند، حال و روز خوبی ندارند. اما باید دید مشکل صابر کجاست؛ فشردگی لیگ که نای همه را بریده، بازی‌های او را هم تحت‌تأثیر قرار داده است یا مشکلات روانی که به‌نظر می‌رسد با انتظارات زیاد از او ایجاد شده است. فدراسیون والیبال که با لشگری از بازیکنان ملی‌پوش آسیب‌دیده مواجه است، باید به مهره‌های کلیدی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

2 بازیکن عراقی در لیگ ایران
درحالی‌که لیگ برتر والیبال به داشتن 2بازیکن بی‌کیفیت استونی و صربستانی دلخوش کرده است، تیم مدافعان شمال که یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال نشسته‌ است، 2بازیکن عراقی جذب کرده تا تنها تیمی باشد که یار خارجی دارد. احمد‌ حسن جابر و عباس نوام بازیکنان ملی‌پوش عراقی هستند که قرار است تا پایان فصل در لیگ ایران بازی کنند. اگرچه آنها بازیکنان خوبی هستند ولی از بابت حضور در لیگ ایران که بهترین تیم‌ملی دنیا را دارد، بیشتر از ما سود می‌برند. در بین کشورهای عربی، مصر بهترین بازیکنان را در والیبال نشسته دارد ولی این دو بازیکن عراقی هم کیفیت خوبی دارند.

اتفاقات عجیب
دیدار تیم‌های هورسان رامسر و راهیاب ملل در مریوان با یک اتفاق عجیب همراه شد. در این بازی که در هفته هفدهم لیگ برتر برگزار شد، هنوز داور سوت بازی را به صدا در نیاورده بود که ناظر فدراسیون به بازیکنان هورسان دستور داد به رختکن بروند. هجوم غیرمتعارف تماشاگران به سالن زاگرس، دلیل این اتفاق بود. 2ساعت و اندی طول کشید تا ناظر با انجام بازی موافقت کند. آیا نمایندگان فدراسیون نباید علاج واقعه را قبل از وقوع آن می‌کردند؟ رامسری‌ها که در این بازی شکست خوردند، با مشکلات دیگری هم روبه‌رو شدند. با طولانی شدن زمان بازی، آنها پرواز را از دست دادند و مجبور شدند با اتوبوس مسیر طولانی مریوان تا رامسر را طی کنند. حالا بازیکنان این تیم با خستگی مفرط و سرماخوردگی باید برای بازی روز یکشنبه آماده شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید