• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146502
+
-

کوتاه از حادثه/ دستور شهردار تهران برای بررسی مرگ کارگر مترو

یکی از کارگران متروی تهران براثر برخورد با قطار در خط۴ متروی شهر تهران جان خود را از دست داد و به دستور شهردار تهران مقرر شد طی ۲۴ ساعت گزارش علت وقوع حادثه تهیه شود. به گزارش تسنیم، خبر فوت یکی از کارگران تعمیرکار خط 4متروی تهران کام بسیاری از شهروندان را تلخ کرد. این کارگر تعمیرکار روز سه‌شنبه در زمان خرابی سوزن ریل راه‌آهن در خط 4، مشغول تعمیر سوزن ورودی ایستگاه متروی ارم سبز تهران بود که قطار با او برخورد کرد و او را به کام مرگ کشاند.
رستمی قائم‌مقام عملیات شرکت متروی تهران، درباره این حادثه گفت: در یکی از تجهیزات ریلی ایستگاه ارم سبز واقع در خط 4که مربوط به تعویض خط قطارهاست، یک مشکل فنی رخ می‌دهد، به‌دنبال این مشکل تیم نگهداری تعمیرات با هماهنگی مرکز کنترل فرمان سریعاً به محل اعزام می‌شوند تا سریع‌تر مشکل را برطرف کنند و حرکت قطارها در زمان پیک دچار اختلال نشود.
وی افزود: هنگام فعالیت تیم تعمیرات، همکارمان که از پیمانکاران شرکت بود، از تیم تعمیراتی و محل امن جدا شد و متأسفانه در مسیر تردد قطار قرار گرفت که قطار خروجی از ایستگاه با وی برخورد می‌کند و به‌دلیل شدت جراحات وارده، فوت کرد.
قائم‌مقام عملیات شرکت متروی تهران تصریح کرد: به محض وقوع حادثه تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و سعی کردند در کمترین زمان جریان عادی حرکت قطارها را حفظ کنند و سریعاً وی را از تونل خارج کردند. بنده از طرف خودم و شرکت متروی تهران به خانواده این همکار عزیز تسلیت عرض می‌کنم.
در پی وقوع این حادثه، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی جان باختن یکی از کارکنان مترو در حادثه برخورد با قطار در ایستگاه ارم سبز را تسلیت گفت و به سازمان بازرسی شهرداری دستور داد طی مدت 24ساعت علت بروز حادثه را گزارش کند تا با متخلفین احتمالی برخورد شود.

 قاچاق فروش متروی تهران به دام افتاد

جوان قاچاق فروش، بسته‌های آماده فروش تریاک را در فلاسک چای جاساز کرده بود و با پرسه زدن در متروی تهران موادفروشی می‌کرد اما در عملیات غافلگیرانه پلیس مترو دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، از چندی قبل مأموران پلیس مترو به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد یک مواد فروش حرفه‌ای در یکی از ایستگاه‌های مترو اقدام به فروش مواد‌مخدر در بین جوانان می‌کند. آنطور که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، او مکان ثابتی نداشت و مدام درحال تغییر محل فعالیتش بود. با وجود این تحقیقات پلیس برای شناسایی او آغاز شد.
چند روز از آغاز پیگیری‌ها می‌گذشت که مأموران گشت نامحسوس پلیس مترو، به پسر جوانی که یک فلاسک چای در دست داشت مشکوک شدند. چون رفتار این جوان مشکوک به‌نظر می‌رسید مأموران به بازرسی او پرداختند و وقتی درِ فلاسک چای او را باز کردند با تعداد زیادی بسته‌های کوچک و آماده فروش تریاک روبه‌رو شدند و معلوم شد او همان مواد فروش تحت تعقیب است.
سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس متروی پایتخت در این‌باره گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحدهای نامحسوس پلیس مترو فعال بودند که به یک مرد جوان با فلاکس در دست مشکوک شده و او را بازداشت کردند. وی ادامه داد: در بازرسی از فلاکس چای، یک کیلو و ۱۶گرم تریاک کشف کردند. همچنین بررسی سوابق متهم ۲۲ساله نشان داد که او دارای چندین فقره سابقه و مدتی است که از یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور به تهران آمده و در اینجا مواد فروشی می‌کند. براساس این گزارش، هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید