• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146475
+
-

هر استوری چند؟

رشید مظاهری احتمالا گران‌ترین سکونشین لیگ برتر است

بهروز رسایلی

رشید مظاهری، دروازه‌بان استقلال در دیدار با گل‌گهر سیرجان برای دومین بار از فهرست 18‌نفره این تیم خط خورد. او در مسابقه با نساجی هم سکونشین شده بود تا حالا روشن شود هیچ جایگاهی در تفکرات مجیدی ندارد. فرهاد، علیرضا رضایی را جذب کرده که اعتقاد بسیار زیادی به او دارد. حسین حسینی هم کماکان هست؛ بنابراین عرصه بر رشید، تنگ تنگ است. بعد از اعلام خبر سکونشینی دوباره مظاهری، این دروازه‌بان بار دیگر لوگوی استقلال را استوری کرد و زیر آن هم نوشت: «با آرزوی موفقیت برای همبازیانم. امیدوارم هواداران بعد از بازی، شاد باشند.» عین همین پیام را مظاهری پیش از بازی با نساجی هم منتشر کرده بود. در مجموع به‌ نظر می‌رسد رشید حالا‌حالا باید این استوری را کپی‌پیست کند، چون مجیدی که از اول هم با اکراه راضی به ادامه حضور مظاهری شده بود، الان رسما نشان می‌دهد اعتقادی به این دروازه‌بان ندارد. با این شرایط، آیا کسی می‌داند اصلا فلسفه تمدید قرارداد با مظاهری چه بود؟

   استوری‌های میلیاردی
احتمالا هر استوری آرزوی موفقیتی که رشید مظاهری برای استقلالی‌ها می‌گذارد، چند صد میلیون و چه‌بسا چند میلیارد تومان برای آبی‌ها هزینه دارد. او دروازه‌بان گمنامی نیست و سابقه حضور در تیم ملی را در کارنامه‌اش دارد؛ بنابراین حتما رقم قراردادی که با استقلالی‌ها بسته چشمگیر است. کسی چه می‌داند؛ 3‌میلیارد، 5‌میلیارد و شاید هم 10‌میلیارد تومان. پرسش اینجاست که اصلا چرا باید چنین پولی برای حفظ دروازه‌بانی پرداخت شود که نیازی به او نبود؟ فرهاد مجیدی از روز اول با آب‌وتاب از علیرضا رضایی تمجید کرده و او را بهترین گلر سال‌های آینده ایران دانسته است. مجیدی در عمل هم با بازی دادن به رضایی این مسئله را ثابت کرد. حسین حسینی هم که به دوران حضورش در استقلال ادامه می‌دهد. بنابراین چه منطقی پشت حفظ رشید مظاهری بود؟ چرا این همه پول باید صرف تمدید قرارداد گلری شود که خوب یا بد، درست یا غلط، کادر فنی حتی حاضر نیست او را در لیست 18‌نفره قرار بدهد؟

   این تعصب باورنکردنی
از طرف دیگر اظهار عشق و علاقه رشید مظاهری به استقلال هم کاملا باورنکردنی به ‌نظر می‌رسد. دم خروس این ماجرا آنجا بیرون می‌زند که مظاهری به‌ خاطر اختلاف مالی با استقلال حتی حاضر نشد در بازی با الهلال عربستان شرکت کند و دست تیمش را لای پوست گردو گذاشت. شاید گروهی از هواداران کم‌سال و  هیجانی با این استوری‌ها به تعصب و غیرت مظاهری درود بفرستند اما سایرین یادشان هست که او دورهایش را زد و صرفا به‌خاطر اینکه مشتری درخور و مناسبی پیدا نکرد استقلالی ماند. در این شرایط، باور کردن علاقه مظاهری به باشگاه، دشوار است و چه‌بسا اگر یکی از تیم‌های مدعی در تابستان سر کیسه را شل کرده بود، رشید الان لوگوی همان تیم را نشان می‌داد!

   یک خداحافظی تلخ دیگر؟
اگرچه تا نیم‌فصل زمان زیادی باقی مانده و شاید کلی اتفاقات جورواجور و غیرقابل پیش‌بینی رخ بدهد اما دست‌کم تا امروز شرایط طوری بوده که نباید از جدایی مظاهری از استقلال در پنجره زمستانی تعجب کرد. او اگر با همین وضعیت استقلال را ترک کند، یک خداحافظی تلخ دیگر را در کارنامه‌اش ثبت خواهد کرد. رشید از تراکتور هم با همین شرایط جدا شد و چنان با تیم تبریزی به بن‌بست رسیده بود که حتی در فینال معروف جام حذفی برابر استقلال هم در فهرست قرار نگرفت. آیا او در زمستان جدا خواهد شد؟ آیا مظاهری به یک تیم سرشناس دیگر می‌پیوندد؟ و آیا آن تیم احتمالی، حساب این قبیل رفتارهای عجیب آقای دروازه‌بان را کرده است؟

این خبر را به اشتراک بگذارید