• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 2 آذر 1400
کد مطلب : 146220
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6BxP
+
-

زیر حلقه/ تهران - منامه

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال
مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال 14بازیکن را برای مسابقه با بحرین به خط کرد. پنجره‌های انتخابی جام جهانی 2023روزهای جمعه 5و دوشنبه 8آذر در تهران و منامه برگزار می‌شود. در ترکیب تیم ملی بسکتبال 2‌گروه بازیکنان بالای 30و پایین 30سال به چشم می‌خورند که با از سرگیری روند جوانگرایی در تیم ملی باید در مراحل بعدی به مرور از جوان‌ترها استفاده کرد. تیم ملی علاوه بر پنجره‌ها، بازی‌های آسیایی 2022چین را در پیش دارد و تا بازی‌های جام جهانی 2023با تعداد بیشتری از بازیکنان سن بالا (35+) به مشکل می‌خورد. امیرحسین آذری و متین آقاجانپور بازیکنان زیر 23سال این امیدواری را ایجاد کرده‌اند که جوانان هم دیده می‌شوند.

کمیسیون‌ها
انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون بسکتبال برای مجمع انتخابی ریاست این فدراسیون با حرف و حدیث‌های فراوان برگزار شد. در این انتخابات صحبت‌های همیشگی مبنی بر مهندسی کردن آرا به گوش رسید. با توجه به فضای کنونی بسکتبال، چند نامزد با هم ائتلاف کردند و انتخابات اعضای کمیسیون مربیان به نفع آنها شد اما اعضای کمیسیون‌های ورزشکاران و داوران فقط به نفع یکی از نامزدهاست. آرای مربیان، شایعه هرگونه دخل و تصرف در سامانه را باطل کرد چون با استناد به فهرست منتسب به یکی از نامزدها، فقط یک مربی که نامش در گروه ائتلاف هم بود، رأی آورد و 2 نفر دیگر از همان فهرست، اعضای علی‌البدل کمیسیون مربیان شدند.

هوای تازه
4سال پیش که بسکتبال زنان از فیبا مجوز بازی در مسابقه‌های رسمی را گرفت به هوای تازه نیاز داشت اما متأسفانه سال به سال دریغ از پارسال. زنان بین «مطالبه‌گری» با «وضع موجود» مانده‌اند و مشخص نیست باید برای آنان امکانات بیشتری فراهم کرد و مربی خارجی آورد یا همین حد که در مسابقه‌ها حضور می‌یابند، کافی است. اگر بسکتبال دسته 2 آسیا در کنار صعود تیم قهرمان به دسته یک، سیستم سقوط داشت تیم ایران بعد از عنوان ششم در جمع 6تیم به دسته3می‌رفت. بسکتبال زنان به حمایت نیاز دارد و با درس گرفتن از شکست‌ها باید نگاه از درون داشته باشد و ببیند در 4سال گذشته کجاها اشتباه‌ کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید