• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 26 آبان 1400
کد مطلب : 145780
+
-

یک نفس تا جام جهانی

ایران و کره‌جنوبی 3گل به سوریه و عراق زدند و به صعود نزدیک‌تر شدند مجوز حضور ما در قطر صادر شده و در بهمن‌ماه امضا خواهد شد

یک نفس تا جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در گروهA مقدماتی جام‌جهانی ششمین بازی‌اش را هم با یک پیروزی راحت پشت سر گذاشت و صعودش را به قطر تا حدود بسیار زیادی قطعی کرد. در نخستین هفته از دور برگشت این رقابت‌ها، دیشب هر دو تیم برتر گروهA یعنی ایران و کره‌جنوبی با برتری کامل، حریفان خود را شکست دادند و یک گام دیگر به جام‌جهانی2022نزدیک شدند. درحالی‌که در گروهB عربستان، استرالیا و ژاپن رقابت نزدیکی برای صعود مستقیم دارند، در این سمت تیم‌های ایران و کره‌جنوبی هیچ دغدغه‌ای برای صعود ندارند و فقط اتفاقات عجیب و غریب و معجزه‌آسا می‌تواند مانع صعود این دو تیم شود.

    3گل و کلین‌شیت امیر
دراگان اسکوچیچ در سیزدهمین بازی‌اش همراه با تیم ملی ایران از نشستن روی نیمکت محروم بود. سرمربی کروات که در دقایق آخر بازی لبنان اخراج شده بود، دیشب در ورزشگاه ملک عبدالله اردن بازی را از روی سکوها دنبال کرد. او تیم تحت فرمانش را با 3تغییر نسبت به بازی قبل به زمین فرستاد. علیرضا بیرانوند بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشین شد و جایش را به امیر عابدزاده داد. امید نورافکن بعد از محرومیت یک‌جلسه‌ای به ترکیب برگشت و در عوض این بار علیرضا جهانبخش محروم بود. غیبت جهانبخش، بعد از مدت‌ها حاج‌صفی را به ترکیب اصلی برگرداند و وحید امیری هم با حضور نورافکن در دفاع چپ به سر جای اصلی‌اش برگشت. همین امیری پاس گل اول را به سردار آزمون داد و یک پنالتی هم برای ایران گرفت تا حاج‌صفی گل دوم را بزند و ایران را 2بر صفر برنده به رختکن بفرستد. اگرچه زمین ورزشگاه ملک عبدالله چمن ناهمواری داشت اما ملی‌پوشان ایران آنچه لازم داشتند از همین زمین ناهموار برداشت کردند. تیم ملی که در نیمه اول به نتیجه دلخواهش رسیده بود در نیمه دوم هم موقعیت‌های زیادی را از دست داد تا اینکه بالاخره علی قلی‌زاده توانست در دقایق پایانی با حرکات تکنیکی و دریبل چندین بازیکن سوری گل سوم را به ثمر برساند و شکست میزبان را سنگین‌تر کند.

    کسی جلودار ایران نیست
ایران با 3امتیاز بازی دیشب 16امتیازی شد و با قاطعیت به صدرنشینی‌اش ادامه داد. کره‌جنوبی هم با برتری 3بر صفر مقابل عراق 14امتیازی شد و فاصله‌اش را با تیم سوم جدول بیشتر کرد. امارات دیشب با برتری یک بر صفر مقابل لبنان، رتبه سوم را از حریفش گرفت اما با 6امتیاز از 6بازی واقعا شانس چندانی برای صعود مستقیم ندارد. صعود ایران روی کاغذ هنوز قطعی نشده اما صعود نکردن ایران هم نیازمند اتفاقاتی عجیب و غریب است. حتی اگر ایران 4بازی باقیمانده‌اش را ببازد امارات حداقل 10امتیاز و لبنان لااقل 11امتیاز از 4بازی لازم دارند تا به ایران برسند. طبعا رسیدن به این امتیازات برای تیم‌هایی که از 6بازی بیشتر از 6امتیاز نگرفته‌اند، یک رؤیای دست‌نیافتنی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید