• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144717
+
-

انجامش بده/ بخوانید

یکی از تفریحات نوجوانان کتابخوانی است و احتمالا بیشتر ما در همین سن نخستین کتاب‌های جدی زندگی‌مان را خوانده باشیم؛ کتاب‌هایی که رویاهایمان را ساخته‌اند و از ذهنمان پاک نمی‌شوند. شما هم اگر نوجوان هستید یا به‌دنبال چند کتاب برای نوجوانان خانواده‌تان می‌گردید، کتاب‌های معرفی‌شده در این لیست می‌تواند مناسب این دوران باشد.

   درخت زیبای من
نویسنده: ژوزه‌ مائ‍ورو ده‌ واس‍ک‍ون‍س‍ل‍وس‌


زه‌زه پسربچه 6ساله‌ای است که روایتگر این داستان است. داستان در برزیل اتفاق می‌افتد. او در خانواده‌ای ۷نفره زندگی می‌کند ولی بیشتر حرف‌هایش را برای درخت پرتقالش به اسم مینگینهو می‌زند. زه‌زه پسربچه‌ای بازیگوش است و بزرگ‌تر از سنش به‌نظر می‌رسد. در اواسط داستان با مردی پرتغالی آشنا می‌شود و روند داستان شکلی تازه می‌گیرد.

   قصه‌های مجید
نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی


کتاب شامل قصه‌های کوتاه است که شخصیت اصلی همه‌ آنها مجید است. نویسنده، داستان‌ها را با الهام از زندگی خودش و اتفاقاتی که شاهد آنها بوده نوشته است. این قصه‌ها در سال۱۳۵۳ برای نخستین‌بار منتشر شد. بعدها از روی آن سریال قصه‌های مجید ساخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

   بیرون ذهن من
نویسنده: شارون‌ام. دراپر


ملودی دختری است که داستان زندگی‌اش از 3سالگی تا 11سالگی در این کتاب روایت می‌شود. او نمی‌تواند حرف بزند و راه برود اما برخلاف ظاهرش در درونش اتفاقات دیگری در جریان است. ملودی بسیار باهوش‌تر از همکلاسی‌هایش است. حتی از افرادی که سعی می‌کنند معالجه‌اش کنند هم پیشی می‌گیرد. اما در نهایت او روشی پیدا می‌کند که بتواند با اطرافیانش ارتباط برقرار کند.

   خواهران غریب
نویسنده: اریش کستنر


لوته و لوییزه، دوقلوهایی هستندکه از وجود هم بی‌خبرند و در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. لوییزه همراه پدرش که رهبر ارکستر و آهنگسازی مشهور است در دنیای پرهیاهو و مجلل هنرمندان در وین به سر می‌برد و لوته با مادرش که سردبیر عکاسی یک مجله است، در مونیخ زندگی ساده‌ای دارد. پس از برخورد غیرمنتظره خواهران در اردوی تابستانی، آنها تصمیم می‌گیرند جای‌شان را با هم عوض کنند. لوته، که در کنار مادرش زندگی می‌کرد، نزد پدرش و لوییزه نزد مادرش بازمی‌گردد. این جایگزینی باورنکردنی موقعیت‌های خنده‌دار و البته دشواری برای این دوخواهر به‌وجود می‌آورد.

   دختری به نام لاک‌پشت
نویسنده: جنیفر ال. هالم


«دختری به نام لاک‌پشت» داستان دختر 11ساله‌ای به نام لاک‌پشت است که مجبور می‌شود از مادرش جدا شود و پیش بستگانش زندگی کند. دخترک در ابتدا با محیط بیگانه است؛ ولی خیلی زود خودش را با محیط و بچه‌ها وفق می‌دهد. با افراد مختلف که اکثرا فامیل هستند و مادر او را می‌شناسند ازجمله مادربزرگش ملاقات می‌کند. در ادامه داستان لاک‌پشت از شخصی که در رستوران با او آشنا می‌شود و برای جمع‌آوری اسفنج راهی دریاست، تقاضای کار می‌کند. مرد که مادر او را به یاد دارد، به‌ناچار می‌پذیرد و او را با خود همراه می‌کند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید