• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144047
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lYw0r
+
-

استقبال شیرازی‌‌ها از«قهرمان»

گزارشی از اکران افتتاحیه آخرین فیلم اصغر فرهادی در شیراز

استقبال شیرازی‌‌ها از«قهرمان»

ندا زندی - روزنامه‌نگار

پردیس سینمایی «هنر شهر آفتاب» شیراز روز سه‌شنبه، یک روز زودتر از سایر سینماهای ایران، «قهرمان» اصغر فرهادی را اکران کرد. قهرمان که در جشنواره کن ۲۰۲۱ موفق شد به‌طور مشترک با فیلم «کوپه شماره ۶» جایزه بزرگ هیأت داوران را به‌دست آورد، در شیراز فیلمبرداری شده و آغاز اکران آن از شهر شعر و ادب بی‌دلیل نبوده است. پردیس سینمایی «هنر شهر آفتاب» با 8سالن و مجهز به پروژکتورهای پیشرفته و صدای باکیفیت انتخاب مناسبی برای آغاز نمایش «قهرمان» بوده است. در گزارش پیش‌رو به میزان استقبال مردم از روز اول اکران «قهرمان» در شیراز پرداختیم و با ایمان خادمی، مدیر توسعه بازار پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب گفت‌وگو کردیم.

اول پروتکل، بعد فیلم
با توجه به اینکه کرونا هنوز دارد قربانی می‌گیرد، نخستین سؤال منطقی درباره استقبال سینماروهای شیرازی از «قهرمان» باید این باشد که پروتکل‌های بهداشتی در «هنر شهر آفتاب» شیراز چطور رعایت می‌شود؟ خادمی در این‌باره می‌گوید: «براساس پروتکل، تنها نصف ظرفیت سالن بلیت‌فروشی داریم. همچنین، مجموعه ما لابی بسیار بزرگی با بیش از 8متر ارتفاع دارد و فضای بسیاروسیعی هست که گردش هوا دارد و به فضای باز متصل است. علاوه بر این، درهای خروجی مجموعه هم باز است و تماشاگران می‌توانند از فضای بیرون استفاده کنند و بروند و برگردند. در داخل خود سالن‌ها هم دریچه‌های ورود و خروج هوا متفاوت هستند که در نتیجه همیشه هوای تازه در سالن‌ها هست و سقف‌های سالن‌ها هم بیش از 6متر ارتفاع دارند. همه اینها باعث می‌شود که تماشاگران با خیال آسوده به تماشای فیلم بیایند. مواد ضدعفونی و دستکش هم درصورت نیاز در مجموعه موجود است.» به‌گفته خادمی، در روز نمایش افتتاحیه فیلم «قهرمان» تماشاگرانی که به تماشای آخرین اثر اصغر فرهادی آمده بودند، به‌رغم وجود کرونا، شور و هیجان زیادی داشتند. احتمالا اگر کرونا نبود، فیلم فرهادی، خصوصا با حواشی‌ای که در زمان نمایش آن در جشنواره کن پیش آمد، می‌توانست تماشاگران بیشتری هم داشته باشد.

فرش قرمز برای شیرازی‌ها
روز سه‌شنبه بیش از 2هزار و 200نفر در 26سانس در هنر شهر آفتاب به تماشای فیلم «قهرمان» نشستند. در روز اول نمایش فیلم در شیراز، 5سالن پردیس هنر شهر آفتاب به‌طور کامل و یک سالن هم در چند سانس به نمایش فیلم فرهادی اختصاص داده شده بود. فیلم‌های دیگری که در این سینما باید با فیلم فرهادی رقابت کنند «دینامیت»، «درخت گردو»، «پوست» و «تک‌تیرانداز» هستند و مطمئنا کار سختی برای جلب تماشاگر در حضور فیلم فرهادی خواهند داشت. همچنین، یک سانس اکران فیلم در این پردیس سینمایی به عوامل شیرازی فیلم اختصاص داشته و حتی آنها بعد از نمایش فیلم روی فرش قرمز حاضر شده بودند. خادمی تعطیلی 20ماهه سینما را ضربه‌ای به مجموعه‌ای می‌داند که پتانسیل‌های زیادی برای نمایش فیلم دارد و می‌گوید: «در این مدت، مخاطبان ما امکان استفاده از سینما را نداشتند و سرگرمی‌های دیگری را تجربه کردند. از لحاظ اقتصادی، کرونا ضربه بزرگی برای مجموعه‌ای با چنین زیرساختی بود. از نظر نیروی انسانی هم تعدادی از همکاران ما به ناچار از مجموعه جدا شدند که اتفاق خوبی نبود و کسانی هم که باقی ماندند با سختی گذران کردند.» خادمی معتقد است مشکل سینما در این ایام مسئله‌ای نبود که راه‌حل نداشته باشد و نشود برای آن کاری کرد: «با تزریق منابع بسیار خرد می‌شد مشکل سینما را حل کرد و در زمینه نشاط اجتماعی که شعار آن زیاد مطرح می‌شود، کاری انجام داد. در این ایام می‌شد با سینما فرصتی را برای بهبود سلامت روح و روان مردم مهیا کرد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.» باید دید آیا اکران فیلم فرهادی که در سراسر کشور آغاز شد، چرخ‌های زنگ‌زده سینما را به حرکت درخواهد آورد و بعد از نزدیک به 2سال اتفاقی را در سینمای راکد ایران رقم می‌زند.

این خبر را به اشتراک بگذارید