• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144042
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9rZjZ
+
-

کوتاه از حادثه/ مرگ دلخراش۳ کارگر در فولاد ابهر

سقوط یکی از کارگران فولاد ابهر به مخزن گاز باعث شد 6 همکار دیگرش یکی پس از دیگری برای نجات جان او وارد مخزن شوند، اما این حادثه، پایان تلخی داشت و در نهایت 3 نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و 4 نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.
به گزارش همشهری، این حادثه عصر روز سه‌شنبه در شرکت فولاد ناب آرش ابهر اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یکی از کارگران برای پاکسازی مخزن گاز نیتروژن وارد آن شده بود، اما ناگهان درون مخزن مخروطی شکل آن سقوط کرد. درست در همین لحظات 2 کارگر دیگر با دیدن حادثه‌ای که برای همکارشان اتفاق افتاد وارد عمل شدند و تلاش کردند او را نجات دهند اما هر دو نفرشان در مخزن گرفتار شدند. هر لحظه اوضاع وخیم‌تر می‌شد و جان 3 کارگر در خطر بود. در این شرایط سایر کارگران نیز متوجه اتفاقی که در مخزن نیتروژن افتاده بود شدند و تلاش کردند جان همکاران شان را نجات دهند. 4 کارگر دیگر نیز وارد مخزن شدند، اما گاز موجود در مخزن باعث مسمومیت آنها شد و دقایقی بعد در نهایت این حادثه با جان باختن 3 نفر از کارگران و مسمومیت 4 نفر دیگر پایان یافت.
محمدرضا انصاری، سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان درباره این حادثه گفت: همکاران اداره کار شهرستان ابهر به محض اطلاع از حادثه در محل حاضر شدند تا در جریان چگونگی این رخداد قرار گیرند و چگونگی وقوع حادثه از سوی عوامل ذیربط در این اداره کل در دست تحقیق و بررسی است.
در همین حال جواد مرادی، مسوؤل روابط عمومی اورژانس استان زنجان گفت: ساعت 15:57 روز سه‌شنبه وقوع حادثه مسمومیت و خفگی با گاز نیتروژن به مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ زنجان اعلام شد و امدادگران عازم محل شدند. او ادامه داد: 3نفر در این حادثه جان باختند و مصدومان به بیمارستان الغدیر ابهر انتقال یافتند.

آتش‌سوزی در قطار‌ یزد -تهران به خیر گذشت

قطار یزد- تهران در محدوده نایین دچار آتش‌سوزی شد، اما در این حادثه به هیچ‌یک از مسافران آسیبی نرسید.
به گزارش همشهری، ساعت 9:30دقیقه دیروز، قطار مسافربری که از یزد به مقصد تهران به راه افتاده بود، در محدوده نایین دچار آتش‌سوزی شد. به‌دنبال این حادثه مسافران از قطار تخلیه شدند و به هیچ‌کدام از آنها آسیبی نرسید. داوود سلمان زاده، رئیس سازمان آتش‌نشانی نایین درباره این حادثه گفت: در این حادثه یکی از واگن‌های قطار، دچار آتش‌سوزی شد، ولی خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و تنها یکی از مسافران به‌صورت جزئی دچار مصدومیت شد.
همچنین منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این‌باره گفت: به‌دنبال وقوع این حادثه، آتش‌سوزی توسط نیروهای آتش‌نشانی مهار شد. وی ادامه داد: قطار جایگزین دیگری از یزد، برای انتقال این مسافران به تهران، به منطقه اعزام شد که این قطار هم پس از طی مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر با نقص فنی مواجه شد و در نهایت قطاری از ایستگاه بادرود، مسافران را به تهران منتقل کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید