• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142901
+
-

هم‌افزایی مدیریت شهری و مجلس برای حل مشکلات تهران

علیرضا زاکانی برخی تلاش‌های شهرداری برای توسعه خطوط مترو و نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را برای نمایندگان شرح داد

به گزارش همشهری،شهردار تهران و چند تن از اعضای شورای شهر با حضور در مجلس شورای اسلامی با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران دیدار و درباره هم‌افزایی شهرداری، شورا و نمایندگان تهران برای حل مشکلات شهر تهران تبادل‌‌نظر کردند.
در این نشست، علیرضا زاکانی با ارائه گزارشی درباره مشکلات، ظرفیت‌ها و برنامه‌های شهرداری و شهر تهران در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی و اجتماعی، مالی، حمل‌ونقل و ترافیک و چگونگی خدمتگزاری به شهروندان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.
زاکانی درباره میزان اعتبار مورد نیاز شهرداری برای توسعه خطوط مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین مطالبات شهرداری و ضرورت هماهنگی با نهادهای مختلف برای وصول مطالبات شهرداری به ارائه گزارش پرداخت.
در این جلسه، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران نیز درباره موضوعاتی ازجمله گنجاندن بندهای حمایتی از شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۱ توضیح دادند و بر ضرورت حکمرانی شفاف و عادلانه و مکان‌یابی آرامستان‌های جدید در نقاط مختلف تهران تأکید کردند.
بررسی و تجدیدنظر درباره طرح مجلس درمورد نحوه فعالیت کمیسیون ماده100، توجه به شورایاری‌ها و حل مشکلات انتخابات آنان و ضرورت همکاری میان مجلس و شهرداری تهران دیگر موضوعاتی بود که توسط برخی از اعضای شورای شهر تهران خطاب به نمایندگان مجلس
مطرح شد.

صبحگاه مشترک یگان حفاظت شهرداری تهران
شهردار تهران همچنین صبح‌دیروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در صبحگاه مشترک یگان حفاظت شهرداری تهران شرکت کرد. زاکانی در این مراسم که عنوان «مانور اقتدار» را داشت، از نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران حاضر در میدان و از تجهیزات لجستیک این سازمان بازدید کرد. در این مراسم، سردار عبدالکریم بیات، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران نیز به صحبت پرداخت. شهردار تهران همچنین در برنامه‌ای جداگانه و در «اجلاس بین‌المللی پلی برای شهرها» که از سوی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) و به‌صورت ویدئویی برگزار شد، سخنرانی کرد.‌
 

این خبر را به اشتراک بگذارید