• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142854
+
-

چند توصیه برای یادگیری ورزش پینگ‌پنگ

تمرین سرعت و قدرت

تمرین سرعت و قدرت

تنیس روی میز یا پینگ‌پنگ ورزش مفرحی است که از اواخر قرن نوزدهم در انگلستان طرفداران زیادی پیدا کرد و یک پیشینه تاریخی دارد. این بازی به تکنیک، عمل و عکس‌العمل فوری، قدرت و سرعت، هماهنگی و انعطاف‌پذیری بالا و چابکی نیاز دارد و به‌واسطه سهل‌الوصول‌بودن هر روز به طرفداران آن اضافه می‌شود. برای اینکه پینگ‌پنگ را به‌صورت مبتدی شروع کنید لازم نیست پروسه پیچیده‌ای را پشت‌سر بگذارید. کافی است یک راکت و توپ پینگ‌پنگ را در دست بگیرید و به نزدیک‌ترین پارک یا باشگاه محل زندگی‌تان بروید. این راهنمای جمع و جور هم به شما کمک می کند که الفبا و تکنیک‌های این ورزش  مفرح را یاد بگیرید.

تماشای آنلاین مسابقات
بعد از پشت‌سر‌گذاشتن آموزش‌های اولیه می‌توانید با دوستان و اعضای خانواده به‌طور انفرادی یا دوبل پینگ‌پنگ بازی کنید. اگر با دوستان و خانواده بازی می‌کنید از بازی خود فیلم بگیرید و آن را مرور کنید تا به نقاط ضعف و قوت بازی‌تان پی ببرید. جمع‌شدن با دوستان و تجربه‌ یک بازی هیجان‌انگیز از مزیت‌های بازی پینگ‌پنگ است. یکی دیگر از راه‌های یادگیری تکنیک‌های مختلف، تماشای مسابقات بین‌المللی است. با تماشای آنلاین مسابقات تنیس روی میز که با یک سرچ اینترنتی میسر می‌شود، به سبک بازی، ضربه، دریافت، سرویس، موقعیت و حرکات بازیکنان حرفه‌ای توجه کرده و آنها را در برابر حریفان تمرینی، اجرا کنید.

فورهند و بک‌هند
نخستین تکنیک‌هایی که باید در ورزش پینگ‌پنگ یاد بگیرید بک‌هند و فور هند است که جزو تکنیک‌های پایه محسوب می‌شوند. بعد از یادگیری این تکنیک‌ها باید روی واکنش سریع کار کنید؛ چراکه بهترین بازیکنان تنیس روی میز واکنش سریع دارند. بازیکنان که رفلکس‌های سریع دارند به‌راحتی بر کسانی که روی این تکنیک مهارت ندارند، غلبه خواهند کرد. تمرینات فیزیکی که به بهبود هماهنگی دست و چشم کمک می‌کند برای ارتقای این مهارت مفید است. در مرحله بعد هم باید یاد بگیرید که چگونه با قدرت به توپ ضربه بزنید. برای این کار کافی است تمام اعضای بدن را حرکت بدهید و فقط به استفاده از بازو‎ها اکتفا نکنید.

حریف تمرینی پیدا کنید
پیداکردن یک حریف تمرینی با اهداف مشترک، به پیشرفت در این ورزش کمک می‌کند. برای انتخاب حریف تمرینی بهتر است سراغ بازیکنان مبتدی بروید. انتخاب حریف تمرینی که چند سطح بالاتر بازی می‌کند به پیشرفت شما کمک نمی‌کند و مدام تحت‌تأثیر حریف تمرینی قرار می‌گیرید. بعد از انتخاب حریف تمرینی مناسب، باید از برنامه تمرینی منظم پیروی کنید. مربیان پینگ‌پنگ توصیه می‌کنند که در طول تمرین با حریف تمرینی، هر از گاهی با حریفان دیگری که سبک متفاوتی دارند، بازی کنید. همه این توصیه‌ها باید در بستری که مربی فراهم می‌کند به‌کار گرفته شود تا هنگام تلاش برای پیشرفت، ضعف‌های تکنیکی شما را برطرف کند.

انتخاب مربی
برای یادگیری تکنیک‌ها قبل از هر چیز باید زیرنظر یک مربی تمرین کنید. برای انتخاب مربی هم کافی است به هیأت پینگ‌پنگ شهر محل زندگی‌تان مراجعه کنید تا نخستین قدم را درست و اصولی برداشته باشید. هیأت‌های استان‌ها لوازم ابتدایی این ورزش مثل راکت و توپ را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد. بنابراین می‌توانید پینگ‌پنگ را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای شروع کنید. تنها پرداختی شما مبلغ نسبتا ناچیزی است که بابت شهریه باید بپردازید.

خرید لوازم
هیأت‌های استانی می‌توانند امکانات اولیه را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار بدهند اما اگر می‌خواهید بعد از مدتی با لوازم و تجهیزات اختصاصی و به‌طور مستقل تمرین کنید باید راکت، توپ و میز پینگ‌پنگ بخرید. کیفیت میز پینگ‌پنگ از اهمیت زیادی برخوردار است. برای خرید میز پینگ‌پنگ باکیفیت می‌توانید از راهنمایی شرکت‌هایی که در زمینه‌ ساخت میز فعالیت می‌کنند کمک بگیرید. انواع راکت هم در فروشگاه‌های فروش لوازم ورزشی خیابان منیریه عرضه می‌شود. قیمت یک راکت معمولی برای مبتدی‌ها بین 20هزار تومان تا 200هزار تومان برآورد می‌شود و برای خرید راکت‌های حرفه‌ای باید 10‌برابر این مبلغ را بپردازید.

راکت عوض نکنید
یک پینگ‌پنگ‌باز حرفه‌ای از همان ابتدا باید راکتی که بهترین عملکرد را با آن دارد انتخاب کند و تا مدت طولانی آن را عوض نکند چون جنس اسفنج راکت‌ها متفاوت است و ممکن است با هر راکت عملکرد متفاوتی داشته باشد. مربیان می‌گویند تغییر مکرر راکت به‌دلیل تفاوت در عملکرد، مانع پیشرفت ورزشکار می‌شود.

تکنیک رقص پا
رقص پا یک مهارت مهم در تنیس روی میز است. بدون تبحر در این توانایی غیرممکن است به یک بازیکن حرفه‌ای بدل شوید. دانستن زمان مناسب برای تغییر رقص پا می‌تواند به شما کمک کند تا بازی‌تان را به‌طور قابل توجهی بهبود ببخشید. در ورزش تنیس روی میز، سرعت، حرف اول را می‌زند و به همین دلیل پیش‌بینی مسیر حرکت توپ حین مسابقه دشوار است.

مربی ویدئویی
اگر بنا به هر دلیلی نمی‌توانید با مربی اختصاصی کار کنید، بهترین انتخاب بعدی، کارکردن با مربی آنلاین خواهد بود. سایت TableTennisUniversity.com یکی از بهترین‌هاست. این سایت توسط مربی تیم Tao Li رهبری می‌شود که یکی از بازیکنان تیم ملی چین است. این دوره‌ها که شامل 52ویدئوی آموزشی است، هر آنچه را باید بدانید تا به یک پینگ‌پنگ‌باز بدل شوید به شما می‌آموزد.

بازی آنلاین
در دوره شیوع کرونا، مجال چندانی برای انجام بازی‌های محیطی مثل تنیس روی میز وجود ندارد. به همین دلیل سازندگان بازی‌های آنلاین برای حفظ سلامتی علاقه‌مندان این ورزش و برای رقم‌زدن لحظات مفرح و نشاط‌آور، بازی آنلاین پینگ‌پنگ را تولید و به بازار عرضه کردند. بازی آنلاین
Table Tennis Touch که توسط کمپانی «یاکوتو» ساخته شده ازجمله بازی‌های آنلاین تنیس روی میز است که برای دقایقی شما را از دغدغه‌های محیط پیرامون‌تان دور  می‌کند. با نصب اپلیکیشن Table Tennis Touch هم می‌توانید با موبایل و به‌طور آفلاین پینگ‌پنگ بازی کنید و امتیاز بگیرید. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید