• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 21 مهر 1400
کد مطلب : 142802
+
-

به تیر خوردیم

تیم ملی بعد از 10برد متوالی در مصاف با قدرترین همگروهی‌اش بالاخره متوقف شد؛ هر چند اگر بدشانس نبودیم و شوت‌ها به تیر نمی‌خورد، پیروزی یازدهم هم دور از دسترس نبود

به تیر خوردیم

بازی حساس 2تیم صدرنشین در گروهA مقدماتی جام‌جهانی2022 با نتیجه مساوی به پایان رسید تا اختلاف 2امتیازی آنها همچنان پابرجا بماند. البته کره‌ای‌ها در تهران از صدرنشین گروه پیش افتادند و بالاخره دروازه ایران هم در این رقابت‌ها باز شد تا هیچ‌ تیمی بدون گل خورده نباشد. اما شاگردان اسکوچیچ به بازی برگشتند و علاوه بر تک‌گل جهانبخش، 2بار هم توسط طارمی و عزت‌اللهی تیر دروازه حریف را لرزاندند. این بازی در نهایت با همان نتیجه‌ای تمام شد که در آخرین بازی 2تیم یعنی در خردادماه98 در سئول ثبت شده بود.
دراگان اسکوچیچ بعد از ثبت رکورد 10پیروزی متوالی برای تیم ملی و در یازدهمین بازی، تیمش را تقریبا با همان ترکیب آشنای بازی‌های اخیر به میدان فرستاد. با این تفاوت که این بار نورافکن از ترکیب خارج شد و وحید امیری از همان ابتدا در دفاع چپ به میدان رفت. علی قلی‌زاده هم بعد از نیمکت‌نشینی در 2بازی اخیر دوباره به ترکیب اصلی برگشت. وحید امیری و علیرضا جهانبخش 2بازیکنی هستند که در بازی‌های اخیر تیم‌ملی دائما تغییر پست می‌دهند و شاید یکی از دلایل ناهماهنگی تیم‌ملی در یک ساعت ابتدایی بازی دیروز هم همین موضوع بود؛ چنان‌که بعد از تعویض قلی‌زاده و بازگشت جهانبخش و امیری به پست اصلی خودشان، ریتم بازی تیم ملی دگرگون شد و سفیدپوشان با ایجاد خطرات فراوان روی دروازه میهمان خود به بازی برگشتند.

   گلزنی اروپایی‌ها برای آسیایی‌ها
تیم ملی ایران اگرچه در نیمه اول برتری آنچنانی نسبت به میهمانش نداشت، اما در دقایق پایانی این نیمه چندین موقعیت متوالی خلق کرد و می‌توانست به گل اول بازی برسد. در این ثانیه‌ها فقط درخشش کیم سونگ‌گیو درون دروازه کره و سیوهای درخشان او بود که تیم قرمزپوش را در بازی نگه داشت. آزمون، طارمی و جهانبخش در این دقایق می‌توانستند نامشان را به‌عنوان گلزن ثبت کنند و ایران را برنده به رختکن بفرستند اما بدشانسی مانع این اتفاق شد. در شروع نیمه دوم اما این کره‌جنوبی بود که به گل اول بازی رسید. روی اشتباه صادق محرمی در آفسایدگیری، سون هیونگ مین با علیرضا بیرانوند تک‌به‌تک شد و به‌راحتی دروازه ایران را باز کرد. این گل غیرمنتظره، شکل بازی را کاملا تغییر داد و دراگان اسکوچیچ برای نخستین‌بار در تیم ملی ایران عقب افتادن از حریف را تجربه کرد. شاگردان او البته در این شرایط جدید بازگشت خوبی به بازی داشتند و با خلق چندین موقعیت روی دروازه کره‌جنوبی حتی به پیروزی هم نزدیک شدند. در نهایت اما فقط ضربه سر زیبای جهانبخش در دقیقه76 تبدیل به گل شد و 2شوت زیبای عزت‌اللهی و طارمی با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد‌. کره‌جنوبی هم در دقایق پایانی بازی شانس رسیدن به گل دوم را داشت که شوت سانگ‌هو با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد. در نهایت هر دو تیم از نتیجه تساوی راضی به‌نظر می‌رسیدند و ترکیب صدر جدول دست‌نخورده باقی ماند؛ ایران با 10امتیاز در صدر و کره‌جنوبی با 8امتیاز در مکان دوم.

   بهترین بازیکن؛ آقای شماره6
آمارهای بازی دیروز نشانگر آن است که کره‌جنوبی امید گل بیشتری نسبت به ایران داشته و در تعداد شوت هم برتری از آن این تیم بوده است. کره‌جنوبی 16شوت (4شوت در چارچوب) و ایران 12شوت (3شوت در چارچوب) داشتند و امید گل کره‌جنوبی هم (0.76) بهتر از امید گل ایران (0.39) بوده است. از دید آنالیزورهای متریکا، بهترین بازیکن ایران در این بازی سعید عزت‌اللهی بود که با 14بار بازپس‌گیری توپ، 5قطع پاس و یک پاس کلیدی به نمره7.62 از 10رسید. او به همراه جهانبخش، نوراللهی و شجاع تنها بازیکن‌های ایران بودند که نمره بالاتر از 7 گرفتند. اما مهدی طارمی این‌بار برخلاف 3بازی قبلی در جمع 3بازیکن برتر ایران جایی نداشت. البته از دید کارشناسان AFC علیرضا جهانبخش به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید