• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 مهر 1400
کد مطلب : 142402
+
-

قتل مرد طلاساز در کارگاه

پلیس پایتخت در جست‌و‌جوی قاتلی است که با ورود به کارگاه طلاسازی، مرد طلاساز را به ضرب گلوله به قتل رسانده و پس از سرقت میلیونی فراری شده است.
به گزارش همشهری، بامداد چهارشنبه چهاردهم مهرماه مأموران کلانتری 109بهارستان با قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران تماس گرفتند و خبر از جنایتی مسلحانه در یک کارگاه طلاسازی دادند. به‌دنبال این تماس، بازپرس جنایی تهران به همراه تیمی از مأموران آگاهی راهی محل جنایت که زیرزمین یک ساختمان قدیمی بود، شدند. تیم جنایی در آنجا با جسد مردی 56ساله مواجه شد که با اصابت دو گلوله به سر و قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت   داشت، ساختمان قدیمی به دو بخش کارگاه کیف‌سازی‌ و کارگاه طلاسازی تقسیم شده و هردوی آنها متعلق به مقتول است. مقتول حدود 15سال قبل کارگاه کیف‌سازی‌ و مدتی قبل هم کارگاه طلاسازی را راه‌اندازی کرده و معمولا سفارش‌ها را که ثبت می‌کرد برای آماده کردن آنها به کارگاه می‌رفت. آخرین بار هم برای آماده کردن سفارش مشتریان خود به کارگاه طلاسازی رفته بود که با شلیک گلوله به قتل رسیده و مقداری از طلاهایی که در کارگاه بود نیز سرقت شده بود.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که برادر مقتول نخستین فردی بوده که با جسد مقتول مواجه شده و پلیس را خبر کرده است. وی در تحقیقات گفت: برادرم آخرین بار به من گفته بود که سه سفارش طلا به مقدار 115گرم از مشتریانش گرفته است و می‌خواهد به کارگاه طلاسازی برود و سفارش‌ها را آماده کند. چون تعطیلات بود و خانواده‌اش به سفر رفته بودند،خواستم با او تماس بگیرم تا  اگر کمک لازم داشت به کارگاه بروم، اما هرچه به موبایلش زنگ زدم جواب نداد و بعد موبایلش خاموش شد. نگران شدم و به سمت کارگاه رفتم تا به او سری بزنم. وی ادامه داد: وقتی به مقابل کارگاه رسیدم، دیدم ماشینش در کوچه پارک شده است. به سمت کارگاه رفتم و هرچه زنگ زدم کسی باز نکرد. با کلید یدکی که داشتم در را باز کردم و وارد حیاط شدم اما هرچه برادرم را صدا زدم جوابی نشنیدم. ناچار شدم شیشه دریچه هواکش را بشکنم و بعد چراغ تلفن همراهم را به طرف کارگاه گرفتم و دیدم برادرم کنار رختکن افتاده است. وحشت زده به پلیس و آتش‌نشانی زنگ زدم و درخواست کمک کردم. وقتی آتش‌نشانی و مأموران پلیس رسیدند در ورودی را تخریب کردند. وارد کارگاه شدیم که با دیدن جسد غرق در خون برادرم متوجه شدیم  او با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است. به‌گفته این مرد، عامل جنایت پس از قتل برادرش، 115گرم طلای سفارشی مشتریان  و تلفن همراهش را نیز سرقت کرده بود. با این اطلاعات جسد مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافت. تحقیقات تیم جنایی برای کشف اسرار این جنایت مسلحانه نیز آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید