• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141574
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W6NPE
+
-

کیوسک/ روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]/ اعتراض جهانی به تغییرات اقلیمی


همزمان با برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، فعالان محیط‌زیست با برگزاری تظاهرات جهانی، بار دیگر خواستار توجه دولت‌ها به مسئله تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین شدند. دست‌کم 1400تجمع در بیش از 80کشور جهان برگزار شده است. این هشتمین تظاهرات هماهنگ جهانی در اعتراض به تغییرات اقلیمی است که به دعوت گرتا تونبرگ، نوجوان سوئدی، برگزار می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در آمریکا


برخی ایالت‌های آمریکا روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را که به دوز تقویتی یا بوستر شات معروف است، آغاز کرده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا برای واکسن تقویتی تولید شرکت فایزر که به‌عنوان دوز سوم تزریق می‌شود، مجوز صادر کرده است. این واکسن را قرار است افراد بالای ۶۵سال و همچنین گروه‌هایی خاص به‌عنوان دوز سوم دریافت کنند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، مردم همچنان دوز اول واکسن را هم دریافت نکرده‌اند.

روزنامه الاخبار [لبنان]
برق برای فقرای لبنان  باقی نمی‌ماند


روزنامه الاخبار با بررسی اطلاعات رسمی و غیررسمی پیرامون توافق خرید گاز از مصر برای تامین نیاز نیروگاه‌های برق لبنان می‌نویسد: صندوق بین‌المللی پول اجرای این توافق را منوط به لغو یارانه‌های دولتی و افزایش هزینه برق کرده است. بر این اساس، شهروندان لبنانی حتی پس از وصول گاز مصر نیز در تامین برق خود به‌دلیل افزایش قیمت‌ها با مشکل روبه‌‌رو خواهند شد.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید