• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141405
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n545p
+
-

سقوط قطار متروی مکزیک به روایت تصویر

سقوط قطار متروی مکزیک به روایت تصویر


  مهدیا گل‌محمدی|  ساعت درست 5و30دقیقه صبح روز چهارم می ‌(چهاردهم اردیبهشت) سال‌جاری مسافر‌های قطار‌ خط12 متروی مکزیکوسیتی ناگهان به سمت سقف و عقب راهروی واگن پرتاب شدند. حدود 90مسافری که صحیح و سالم سوار واگن‌های قطار شده بودند حالا نامشان در فهرست بلندبالای 90نفری کشته‌ها و زخمی‌های حادثه سقوط قطار متروی این شهر بود. حادثه‌ای که پس از زلزله سال2017 میلادی بزرگ‌ترین تراژدی این شهر بود.

لوکیشن

حادثه در ایستگاه الیووس شهر مکزیکو‌سیتی روی داد. ایستگاهی که دور از مرکز شهر است و در آن وقت از روز کارگر‌های بسیاری در حال بازگشت به خانه‌های خود در حاشیه شهر هستند.

کلوزآپ

قطار به‌صورت خطی کاملا صاف به راه افتاده بود و حالا 2واگن به‌صورتV به پایین سقوط کرده بود. پلی که ریل‌های قطار را نگه داشته بود تحمل وزن قطار را نداشت و قطار به پایین سقوط کرده بود.

دیالوگ

شهردار مکزیک در یک پیام توییتری گفت به سمت محل حادثه در حرکت است. یکی از ویدئوهای تلویزیون مکزیک نشان داد که این گذرگاه در حال سقوط روی خودروهای عبوری در جاده زیر آن است.

کات: 

در سال2018 سناتور‌های حزب راست خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای احیای خطوط متروی مکزیکو‌سیتی بودند؛ خواسته‌ای که تحقق نیافت.

بودجه:‌ 

این حادثه در حالی روی داد که پروژه ساخت این خط مترو در سال2012 میلادی حدود یک‌میلیاردو800میلیون دلار هزینه داشت.

دیپ‌فوکوس 

سرجیو آلکوسر، متخصص دانشگاه مهندسی مکزیک که پل را بررسی کردند متوجه ایراد‌های اساسی در یکی از پایه‌های پل شدند. همین ضعف در پایه یاد‌شده همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید باعث شد پایه‌های پل مثل یک کتاب وارونه به سمت پایین باز شود. علت آن باز شدن نقطه جوش ضعیف 2قطعه پایه بوده.

بک‌گراند

تصاویری که از تعمیرات و بازسازی خط12 متروی مکزیکوسیتی تهیه شده است نشان می‌دهد این تعمیرات به سیمان کردن پایه‌های ترک خورده و نصب چند ستون اضافه زیر پل‌ها محدود می‌شود.

اپیزود پایانی

با گذشت چند‌ماه از حادثه دلخراش متروی خط12 مکزیکوسیتی مشخص شد که مهندسان ناظر ساخت پلی که سقوط کرد در محاسبات خود دچار اشتباه‌های فاجعه‌باری شده‌ بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید