• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140664
+
-

آماربازی

14
تیم پرسپولیس با برتری مقابل استقلال تاجیکستان و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تعداد حضور ایرانی‌ها در این مرحله را به 14رساند. تا پیش از آغاز این فصل لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های ایرانی مجموعا 13بار توانسته بودند به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و به جمع 8تیم برتر آسیا برسند. سپاهان و پرسپولیس 3بار، استقلال و ذوب‌آهن 2بار و پاس و سایپا و نفت تهران هر کدام یک‌بار در این مرحله حاضر بودند. البته در برخی از سال‌های ابتدایی لیگ قهرمانان، مرحله یک‌هشتم نهایی وجود نداشت و تیم‌ها با صعود از مرحله گروهی مستقیما به یک‌چهارم نهایی می‌رسیدند. صعود سایپا، پاس و یکی از 3صعود سپاهان به یک‌چهارم نهایی در چنین شرایطی اتفاق افتاد.

04
  پرسپولیس با چهارمین صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در میان تیم‌های ایرانی به تنهایی رکورددار حضور در این مرحله شد. این رکورد مشترکا در اختیار سپاهان و پرسپولیس بود اما سرخپوشان حالا خودشان را از تیم اصفهانی جدا کرده و به تنهایی رکورددار رسیدن به جمع 8تیم برتر لیگ قهرمانان هستند. جالب اینکه 4صعود پرسپولیس در همین 5سال اخیر رخ داده است. سرخپوشان از سال2017تا‌کنون فقط یک‌بار از حضور در این مرحله بازمانده‌اند. جالب‌تر اینکه پرسپولیس هر بار به یک‌چهارم نهایی رسیده به سلامت از این مرحله عبور کرده و تا نیمه‌نهایی بالا رفته است. این تیم هرگز در مرحله یک‌چهارم حذف نشده و باید دید این بار هم به سلامتی از این مرحله گذر می‌کند یا نه.

03
 پرسپولیس رکورددار حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم هست. این تیم در حالی با 3بار صعود به مرحله نیمه‌نهایی رکورددار شده که هیچ تیم ایرانی دیگری بیشتر از یک‌بار به این مرحله نرسیده است. سپاهان، ذوب‌آهن و استقلال 3تیمی هستند که تا این مرحله از لیگ قهرمانان بالا آمده‌اند. سپاهان و ذوب‌آهن در سال‌های 2007و 2010با عبور از این مرحله به فینال هم رسیدند و نایب‌قهرمان آسیا شدند. استقلال اما در سال2013به این مرحله رسید و با شکست مقابل اف‌سی‌سئول کره‌جنوبی از رسیدن به فینال بازماند. در واقع تنها تیم ایرانی که تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده اما فینال این رقابت‌ها را ندیده، استقلال است. پرسپولیس هم طی 3حضور در نیمه‌نهایی 2بار به فینال رسیده اما هرگز قهرمان نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید