• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140658
+
-

عمر، موسی و تالیسکا

نگاهی به 3حریف احتمالی پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان

عمر، موسی و تالیسکا

فرودآمدن توپ مهدی ترابی در بهترین نقطه ممکن، پرسپولیس را از جهنم دوشنبه عبور داد. جهنمی که با چمن مصنوعی و البته جو سخت استادیوم برای قرمزها ساخته شده بود. حالا آنها تنها تیم ایرانی باقیمانده در جدول رقابت‌ها و یکی از هشت نهایی این تورنمنت هستند. فینالیست دیگر دوره گذشته هم در پایان یک مسابقه بسیار سخت با کاوازاکی، در پنالتی‌ها برنده شد تا سه‌شنبه، روز ایده‌آلی برای پرسپولیس و اولسان باشد. قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، همین جمعه برگزار خواهد شد؛ جایی که پرسپولیس از بین 2 تیم عربستانی و یک تیم اماراتی، حریف‌اش را در مرحله بعدی خواهد شناخت. تیم یحیی برای رسیدن به سومین فینال تاریخ‌اش در آسیا، به 2 برد دیگر نیاز خواهد داشت. 2 برد در مقابل رقبایی که هم ستاره‌های گرانقیمتی دارند و هم از انگیزه‌های زیادی روبه‌روی پرسپولیس برخوردار خواهند بود.

  الوحده؛ بهترین رقیب ممکن
در بین 3 تیم باقیمانده در جدول غرب آسیا به جز پرسپولیس، الوحده روی کاغذ، ایده‌آل‌ترین حریف ممکن برای این تیم خواهد بود. ادامه مسابقات لیگ قهرمانان در منطقه غرب به‌صورت متمرکز در عربستان برگزار می‌شود و الوحده در مقابل تیم یحیی، حداقل شرایط میزبانی نخواهد داشت. علاوه بر این، سرخ‌ها 2 بار در مرحله گروهی با این حریف برخورد کرده‌اند و شناخت کاملی از تیم اماراتی دارند. 2 دیدار که حاصل‌شان یک برد و یک شکست خفیف برای پرسپولیس بود. الوحده نسبت به 2 حریف دیگر، کم‌ستاره‌تر به‌نظر می‌رسد و در مجموع تیم معمولی‌تری به شمار می‌رود. آنها در مرحله قبلی هم الشارجه را در پنالتی‌ها شکست دادند. با این حال برخورد دوباره با عمر خریبین، یک چالش جدی برای خط دفاعی پرسپولیس خواهد بود.

  الهلال؛ سوپراستارهای ناهماهنگ
تجربه مسابقه با استقلال نشان داد که الهلالی‌ها هنوز به نقطه اوج‌شان نرسیده‌اند و خریدهای جدیدی مثل مارگا و پریرا، هنوز کاملا با تیم هماهنگ نشده‌اند. حتی هواداران باشگاه هم از عملکرد فنی سرمربی جدید تیم‌شان گلایه دارند و معتقدند الهلال، تماشایی فوتبال بازی نمی‌کند و تنها منتظر اشتباه کردن حریف است. در شرایط فعلی، به‌نظر می‌رسد بعد از الوحده، الهلال حریف ایده‌آل‌تری برای سرخپوشان خواهد بود. تیمی که با وجود داشتن یک ترکیب بسیار گرانقیمت، هنوز با رسیدن به بهترین فرم ممکن فاصله دارد. با این حال این را هم نباید فراموش کرد که آنها تیمی بسیار پرتجربه هستند و در هر لحظه‌ای از مسابقه، می‌توانند هر حریفی را به دردسر
بیندازند.

   النصر؛ ترکیب بلوغ و انتقام
النصر در برابر تراکتور خیلی زود به گل رسید و در جریان مسابقه خودش را به آب و آتش نزد. به‌نظر می‌رسد آنها مرحله بعدی را با قدرت به‌مراتب بیشتری آغاز خواهند کرد. تالیسکا در خط هافبک این تیم مهره فوق‌العاده‌ای نشان داد و ابوبکر هم در خط حمله، به راحتی می‌تواند ساده‌ترین موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند. شاگردان مانو منزس یک انگیزه بسیار مهم در مقابل پرسپولیس دارند. آنها فصل گذشته در آخرین مسابقه غرب آسیا روبه‌روی سرخ‌ها شکست خوردند و به هیچ قیمتی نمی‌خواهند که این تجربه دوباره در آسیا برای‌شان تکرار شود. النصر این روزها همه تمرکزش را روی لیگ قهرمانان گذاشته اما آنها در لیگ داخلی هم درصورت پیروزی در مسابقه معوقه، شانس صدرنشینی خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید