• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 24 شهریور 1400
کد مطلب : 140606
+
-

کوتاه از حادثه/ دستگیری عاملان سرقت‌های مسلحانه از افغان‌ها در پایتخت

کوتاه از حادثه/ دستگیری عاملان سرقت‌های مسلحانه از افغان‌ها در پایتخت


اعضای یک باند 3نفره افغان‌ها را به‌عنوان مسافر سوار خودرو  می‌کردند، اما در ادامه یا تهدید اسلحه از آنان زورگیری کرده و حتی با کارت عابربانک‌شان خرید‌های میلیونی می‌کردند.
به گزارش همشهری، ‌رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل با شکایت یکی از اتباع افغانستان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: ساعت 20بود که در میدان آزادی به مقصد صادقیه سوار یک دستگاه خودروی پژو 405نقره‌ای شدم. به جز راننده 2مسافر مرد دیگر هم در خودرو بودند. خودرو به سمت مقصد در حال حرکت بود که ناگهان راننده تغییر مسیر داد و همزمان 2مرد دیگر که تا آن لحظه فکر می‌کردم مسافر هستند با وسیله‌ای که شبیه به کلت کمری بود من را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از سرقت گوشی موبایلم، پول نقد و کارت‌های عابربانک را هم گرفتند. آنها باز هم من را کتک زدند تا اینکه با تهدیدهایشان رمز کارت‌های بانکی‌ام را گرفتند، با کارت هایم حدود 20میلیون تومان از مغازه‌های مختلف خرید کردند و در ادامه من را در میدان فتح از خودرو به بیرون انداختند و گریختند.
به‌دنبال ثبت این شکایت تحقیقات ویژه‌ای برای دستگیری سارقان مسلح آغاز شد. کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته در محل حادثه توانستند یکی از متهمان به نام سپهر را شناسایی کنند. او  یکی از سارقان خشن و سابقه دار بود که پیش از این نیز دستگیر شده بود. مأموران همچنین در ادامه موفق شدند دو همدست دیگر او به نام های بهزاد و فریدون را نیز شناسایی کنند که بررسی سوابق آنها نشان می‌داد دارای سوابق متعدد در زمینه زورگیری به شیوه مسافرکشی هستند. با مجوز قضایی، مأموران در دو عملیات همزمان متهمان را که در جنوب تهران در حال استراحت بودند دستگیر کردند.
سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: متهمان پس از دستگیری با توجه به مدارک به‌دست آمده به سرقتی که مرتکب شده بودند اعتراف کردند. آنها همچنین اقرار کردند که پیش از این نیز 4سرقت مشابه دیگر را در پایتخت انجام داده‌اند.
براساس این گزارش متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید