• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 14 شهریور 1400
کد مطلب : 139632
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEA7n
+
-

لندن و تجربه یک جشنواره دور از کرونا

جاده خاکی از ایران با 7فیلم دیگر رقابت می‌کند

لندن و تجربه یک جشنواره دور از کرونا

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم لندن که از روز 6اکتبر تا 16اکتبر(14تا 24مهر) برگزار خواهد شد، فهرست فیلم‌های بخش رقابتی خود را اعلام کرد. در این بخش 8فیلم به نمایش در خواهد آمد. 2فیلم «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو محصول ایتالیا و «لینگویی، پیوندهای مقدس» به کارگردانی محمت صالح هارون محصول کشورهای چاد، فرانسه، آلمان و بلژیک که در گزارش‌های مربوط به جشنواره‌های کن و ونیز به آنها پرداخته‌ایم، در کنار 6فیلم دیگر در لندن با هم رقابت می‌کنند. این بخش از سال2009 در جشنواره لندن راه‌اندازی شده و تاکنون فیلمسازانی مانند ژاک اودیار،  آندری ژویاگینتسف، کلی رایشاردت و راشل تسانگاری جایزه بهترین فیلم این بخش را دریافت کرده‌اند.
جاده خاکی: فیلم «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی علاوه بر نخستین نمایش جهانی خود در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن در جشنواره‌های کارلووی واری، سارایوو، افق‌های نو لهستان و جشنواره نیویورک نیز حضور یافته است.
نیترام: جاستین کرزل در فیلم «نیترام» رویدادهای زندگی بسیار ناراحت‌کننده و واقعی از مرد جوانی را به تصویر کشیده که در سال1996 در «پرت آرتور» دست‌کم 35نفر را به قتل رساند. در این فیلم بخش عمده رویدادهای زندگی این قاتل 28ساله روایت شده است. اگرچه تا حدی جنبه داستانی نیز به فیلم داده شده، اما تمام اتفاقات«نیترام» برگرفته از زندگی واقعی هستند.
غروب آفتاب: میچل فرانکو در این فیلم تا حدی جسارت و جرأت به خرج داده و تلاش کرده به یکی از چالش‌برانگیز‌ترین پرسش‌هایی که یک فرد می‌تواند در زندگی از خود بپرسد، پاسخ دهد؛ اینکه چگونه می‌توان تلاش کرد و فرد دیگری بود.  این فیلم داستان مرد ثروتمندی را روایت می‌کند که قصد دارد در زمان گذراندن تعطیلات، خانواده خویش را ترک کند.
چیزهایی حقیقی: هری ووتلیف با فیلم روانشناسانه «چیزهای حقیقی» دوباره به جشنواره فیلم لندن بازگشته است. در این فیلم بازیگرانی نظیر روت ویلسون، تام برک و هایلی اسکوائرز نقش‌آفرینی می‌کنند. «چیزهای حقیقی» با اقتباس از کتاب «چیزهای حقیقی درباره من» اثر دبورا کی دیویز ساخته شده است. این فیلم دیروز نیز در هفتاد‌وهشتمین دوره جشنواره ونیز به نمایش درآمده است.
زیبا: مامورو هوسودا، کارگردان مطرح انیمه‌های ژاپنی با کارتون«زیبا» به جشنواره لندن آمده است. این فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که توان برقراری ارتباطات اجتماعی را ندارد، اما به‌تدریج تبدیل به یک سوپر ستاره در دنیای مجازی می‌شود.
حفره:  میکل آنجلو فرامارتینو، یک دهه پس از ساخت فیلم تحسین شده «چهارمرتبه» با فیلم «حفره» به جشنواره لندن آمده است. فرامارتینو در این فیلم با ارائه جزئیاتی کامل، داستان کشف شکاف 700متری «بیفورتو» در غارهای «پولینو» در سال1961 را روایت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید