• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138451
+
-

هوادار فقط باید پول بدهد؟

یک سؤال از مدیرعامل پرسپولیس در مورد لحن نامناسبش

در شرایطی که برخی هواداران پرسپولیس از خریدها و روند مذاکرات این باشگاه برای جذب بازیکنان جدید راضی نبودند، در برخورد با جعفر سمیعی تصمیم گرفتند این نگرانی و ناراحتی را به مدیرعامل باشگاه انتقال بدهند. با این حال واکنش سمیعی قدری عجیب و تامل‌برانگیز بود. او گفت: «با احترام به شما، کادر فنی باید برای ما تعیین‌تکلیف کند؛ نه خبرنگار و هوادار.» این جمله از چند جهت جای بحث دارد؛
اول اینکه اصولا هیچ کجای دنیا کادرفنی برای مدیریت باشگاه «تعیین‌تکلیف» نمی‌کند و چنین اظهارنظری با این ادبیات از سوی مدیرعامل پرسپولیس، به‌معنای نقض داوطلبانه چارت سازمانی است. طبیعتا سرمربی تیم لیست خریدش را به باشگاه می‌دهد و بعد در موردش چانه‌زنی صورت می‌گیرد. تصمیم نهایی را هم مدیران باشگاه می‌گیرند. البته معمولا آنها برای سلب بهانه از کادرفنی، سعی می‌کنند نظر سرمربی را حتی به‌صورت مکتوب بگیرند و نگه دارند، اما استفاده از عبارت تعیین‌تکلیف جالب نیست. این عبارت، در دل خود سلطه‌جویی مربی بر باشگاه را می‌رساند؛ آنچه مهدی رسول‌پناه نپذیرفت و لابد جعفر سمیعی مشکلی با پذیرش آن ندارد. در نتیجه امیدواریم استفاده از این عبارت تنها یک بدسلیقگی باشد و مدیرعامل پرسپولیس ‌شأن خودش را در حد عامل اجرایی فرامین کادرفنی پایین نیاورد.
دوم اینکه در مورد هواداران هم می‌شد با لحن مهربانانه‌تری صحبت کرد. طبیعتا مسئولیت فنی بر عهده سرمربی است، اما هوادار هم نگرانی‌هایی دارد و بابت ابراز آنها، ولو به شکل غیرحرفه‌ای نباید ملامت شود. بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا هم این موضوع را رعایت می‌کنند، چه برسد به مدیران پرسپولیس که دست‌شان همیشه خدا جلوی همین مردم دراز است. تا جایی که بحث اعانه جمع کردن و دریافت کمک نقدی از مردم در میان باشد، آنها یار دوازدهم و عزیزکرده تیم هستند، اما وقتی می‌رسیم به یک اظهار نگرانی ساده، هوادار هیچ حقی ندارد. حتی اینقدر سزاوار نیست که در موردش محترمانه‌تر بحث شود. بله خب، مردم فقط تا زمانی خوب هستند که بشود به آنها به شکل نمادین بلیت استادیوم خالی را فروخت و پول درآورد!

این خبر را به اشتراک بگذارید