• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137387
+
-

قرعه خوب، کاراته را امیدوارتر کرد


مسابقات کاراته بازی‌های المپیک از امروز شروع می‌شود و سارا بهمنیار نخستین ایرانی است که روی تاتامی توکیو می‌رود. قرعه می‌گوید او کار راحتی ندارد. بهمنیار که کاراته‌کای 50کیلوگرمی است، باید در وزن منهای 55کیلوگرم رقابت کند. سراب اوزچلیک از ترکیه، ون تزویان از چین‌تایپه و ایوت گورانوا از بلغارستان هم‌گروه‌های او هستند. طبق قانون مسابقات مرحله گروهی، دوره‌ای برگزار می‌شود و سارا در گروه 4نفره باید 3مبارزه انجام بدهد. 2نفر برتر هر گروه صعود می‌کنند و ضربدری مقابل هم قرار می‌گیرند؛ برنده‌ها به فینال می‌روند و بازنده‌ها بدون مسابقه به مدال برنز می‌رسند.
اوزچلیک دارای رنک اول وزن 50کیلوگرم و سرسخت‌ترین حریف سارا بهمنیار است. مبارزه‌های این دو همیشه با پیروزی اوزچلیک به پایان رسیده است. تزویان هم از سارا سنگین‌تر است و در وزن 55کیلوگرم رنک3 را دارد. با توجه به سوابق این نفرات، نماینده‌های ترک و چین‌تایپه بیشترین شانس را برای صعود دارند مگر اینکه اتفاقات دیگری روی تاتامی بیفتد. مسابقات سارا از ظهر امروز آغاز می‌شود.
اما 2کاراته‌‌کای دیگر ایران قرعه خوبی دارند؛ 2نفری که از امیدهای مدال کاروان ایران هستند. همه حریفان سخت حمیده عباسعلی یعنی نمایندگان ترکیه، آذربایجان و ژاپن در گروه مقابل قرار گرفته‌اند. چین و مصر حریفان سخت‌ گروه او هستند و با سابقه حمیده به‌نظر نمی‌رسد برای صعود کار مشکلی داشته باشد. او شنبه صبح در وزن ‌61+کیلوگرم با گانگ لی از چین، فریال عبدالعزیز از مصر، لامیا ماتوب از الجزایر و الینا کوئرچی از سوئیس مسابقه دارد. در وزن 75+کیلوگرم هم سجاد گنج‌زاده راحت‌ترین کار را برای صعود دارد. گفته می‌شود اگر سجاد خودش گروه‌بندی می‌کرد، شاید گروهش سخت‌تر می‌شد! همه قهرمانان جدول در گروهی جمع شده‌اند که سجاد آنجا نیست. او ظهر شنبه با دانیل گایسینسکی از کانادا، بریان ایر از آمریکا، ایوان کوویچ از کرواسی و طارق حمدی از عربستان مسابقه دارد. تنها مشکل سجاد در این گروه طارق است که به گربه‌سیاه سجاد شهرت دارد. مسابقات کاراته برای نخستین‌بار به بازی‌های المپیک اضافه شده و شاید در دوره‌های بعدی نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید