• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 2 مرداد 1400
کد مطلب : 136392
+
-

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای درمان سرپایی مبتلایان به کووید ۱۹

«میلاد» در قرق کرونایی‌ها

«میلاد» در قرق کرونایی‌ها

مرضیه موسوی

 پنجمین موج شیوع کرونا، تهران را دوباره در وضعیت قرمز قرار داده است.

 بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مملو از مراجعانی است که اغلب به‌صورت خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند. بیمارستان هزار تختخوابی میلاد هم مثل دیگر بیمارستان‌های شهر تهران این روزها مراجعانی بیش از حد ظرفیت خود پذیرش می‌کند. افزایش تعداد مراجعان باعث شده تا مدیریت این بیمارستان از بنیاد برکت درخواست راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای بیماران سرپایی کند. گرچه با اضافه شدن تخت‌های بیمارستان صحرایی هم همچنان مراجعات روزانه مبتلایان به کرونا بیشتر از ظرفیت این مجموعه است.

هزار تخت بیمارستان بزرگ میلاد پر است و بیمارستان صحرایی از نیمه دوم تیرماه در اورژانس این بیمارستان دایر شده است. افزایش مراجعات بیماران به‌صورت خانوادگی نشان از کم‌اهمیت شدن فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم دارد.  

بیمارانی که بعد از آزمایش و ویزیت به تشخیص پزشک نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند و تنها به دریافت برخی خدمات بیمارستانی و درمان سرپایی نیازمندند در بیمارستان صحرایی به‌طور موقت پذیرش می‌شوند.  
 

این بیمارستان صحرایی ۲۰ تخت در اختیار دارد. ظرفیت هر تخت برای تزریق و ریکاوری ۱۰ بیمار در روز است. با این حال مراجعات بیمارستان صحرایی تنها در یک روز بیش از ۲۵۰ نفر است.  
 

مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان میلاد تنها در هفته چهارم تیر ماه نسبت به هفته سوم، یک و نیم برابر افزایش داشته و به بیش از ۵۰۰ نفر در روز رسیده است. به همین نسبت آمار مرگ و میر هم افزایش داشته و همچنین گروه‌های سنی جوانان و کودکان بیش از قبل به این بیماری مبتلا می‌شوند.  
 

با توجه به تخصصی بودن خدمات بیمارستان میلاد، این روزها با لغوجراحی‌های غیرضروری، تعدادی از بخش‌های بیمارستان هم به کرونا اختصاص داده شده است. در حالی که بیماران خاص از جمله مبتلایان به سرطان از شهرستان‌های مختلف کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید