• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 29 تیر 1400
کد مطلب : 136364
+
-

گلایه نمایندگان از اوضاع نابسامان سیستان و بلوچستان

شرایط نامناسب و نابسامان مردم سیستان و بلوچستان در نشست علنی دیروز مجلس از سوی برخی نمایندگان این استان مورد گلایه قرار گرفت و آنها خواستار توجه ویژه به وضعیت این استان محروم شدند، در همین راستا، ملک فاضلی نماینده سراوان در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به رئیس جلسه گفت: حوزه انتخابیه‌ام محرومیتی در دل محرومیت است، چرا که با وجود بحران کرونا با بی‌آبی مطلق مواجه بوده، ۶۰ درصد جمعیت حوزه انتخابیه اصلا آب شرب ندارند، بنابراین چطور می‌توان کرونا را کنترل کرد؟ سهل‌انگاری وزارت نیرو فوق‌العاده است و اصلا توجهی به مردم ندارد، روز گذشته با قطعی برق مواجه شدیم که ثابت کرد سراوانی که نیروگاه ندارد، می‌تواند هر روز بحران‌آفرین باشد، وظیفه وزارت نیرو کجاست؟ ما می‌توانستیم آب این منطقه را تامین کنیم، اما کار اساسی در این زمینه انجام ندادند. به‌گزارش خانه ملت، وی افزود: با وجود شیوع کرونا و بیکاری مردم تدبیری شود یا تعرفه‌های آب و برق مردم این منطقه رایگان شود یا در آن تخفیفی صورت پذیرد.
فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در نشست دیروز بهارستان در قالب تذکر شفاهی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: امروز بالاترین آمار فوتی کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و هم‌اکنون از هر ۱۰۰نفر، ۱۰نفر فوت می‌شوند که این آمار رسمی است.
او همچنین بار دیگر خواهان عذرخواهی وزیر بهداشت از مردم سیستان و بلوچستان شد و گفت: «آقای نمکی انتظار دارد که مردم به او جایزه دهند درحالی‌که باید شهامت داشته و از مردم عذرخواهی کند.» مالکی با اشاره به وضعیت نامناسب درمان و بهداشت گفت که سیستان و بلوچستان ۲۶شهرستان دارد که از این میان ۱۴شهرستان فاقد بیمارستان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید