• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 29 تیر 1400
کد مطلب : 136340
+
-

نکته بازی/ مجیدی اشتباه دایی را نکرد

استقلالی‌ها که به‌خاطر اختلاف با مدیران باشگاه مثل انبار پر از باروت بودند، شرایط را تحمل کردند تا داربی را پشت سر بگذارند و بعد نارضایتی‌شان را نشان بدهند. آنها روز یکشنبه دست به اعتصاب زدند و حاضر به انجام تمرین نشدند. در این جلسه تمرینی شاهد انجام انواع مصاحبه‌ها علیه مدیران باشگاه استقلال بودیم؛ هم مجیدی مفصل حرف زد و هم بازیکنانش. کاری به درست و غلط این سوگیری‌ها نداریم، اما نکته اینجاست که انتقال اعتصاب به بعد از داربی، سیاست هوشمندانه فرهاد مجیدی و بازیکنانش بود. پرسپولیس در لیگ سیزدهم در آستانه قهرمانی بود، اما بازیکنان درست چند روز قبل از داربی اعتصاب کردند، مسابقه مساوی شد و قهرمانی از دست رفت. علی دایی هنوز بابت حمایت از بازیکنان در آن مقطع، از هواداران پرسپولیس طعنه می‌شنود.

ولی پول هم می‌خواهید
در روز اعتصاب استقلالی‌ها، مهدی قائدی هم یکی از کسانی بود که رودرروی خبرنگاران ایستاد و با آنها حرف زد. مهاجم استقلال هم مثل سایر هم‌تیمی‌هایش خیلی اصرار داشت که مشکل آبی‌ها پول نیست: «بحث ما هم‌اکنون پول نیست. نه پولی می‌خواهیم و نه چیز دیگر. فقط احترام می‌خواهیم.» خب البته راست می‌گوید. خیلی مواقع درد بی‌احترامی از بدقولی بیشتر است. با این حال اینطورها هم نیست که دوستان عزیز فوتبالیست‌مان هیچ اهمیتی به پول ندهند. همین آقای قائدی هنگام حضور محمود فکری روی نیمکت استقلال چندین روز سر تمرین نیامد و حتی تلفن هم جواب نمی‌داد. خواسته‌اش چه بود؟ اینکه رقم قراردادش اصلاح شود. بعد که این اتفاق رخ داد، سر و کله استاد هم پیدا شد. آن موقع لابد پول مهم‌تر از احترام بود.

استراحت 24ساعته استقلالی‌ها به وزیر!
مصاحبه فرهاد مجیدی در حاشیه اعتصاب استقلالی‌ها حسابی تند‌و‌تیز بود. مطابق انتظار، او که حالا بعد از پیروزی در داربی در موضع برنده هم قرار گرفته، با توپ پر به مدیران استقلال و وزارتخانه تاخت. بسیاری از سخنان مجیدی قابل پیش‌بینی بود، اما نکته‌ای که همه را غافلگیر کرد، به حمایت او از مسعود سلطانی‌فر مربوط می‌شد. مجیدی در مصاحبه‌اش گفت مدیران باشگاه با همراهی علی‌نژاد، معاون وزارت ورزش به‌دنبال عزل او و نصب یک مربی دیگر در استقلال بودند، اما شخص وزیر ورزش این تصمیم را وتو کرد. به این ترتیب نگاه استقلالی‌ها نسبت به وزیر، دست‌کم برای 24ساعت تغییر کرد و سلطانی‌فر در این روزهای آخر وزارت کمی از زیر فشار خارج شد. تأثیر مصاحبه مجیدی به‌سرعت، هم در بحث شعارهای حاضران در تمرین و هم در فضای مجازی خودش را نشان داد؛ آنجا که سمت‌وسوی اعتراض‌ها از وزیر به جانب معاونان او و مددی و مدیران استقلال تغییر کرد. سلطانی‌فر از روزهای ابتدایی وزارتش به جانبداری از پرسپولیس متهم می‌شد. این فضا مخصوصا زمانی تشدید شد که یک فایل تصویری از پسر سلطانی‌فر حاوی کری‌خوانی برای استقلالی‌ها لو رفت. مالکیت مشترک سرخابی‌ها توسط دولت و مقارن‌شدن این دوران با موفقیت‌های پرسپولیس و ناکامی استقلال هم سوءظن‌ها را نسبت به وزیر افزایش داد، اما حداقل حسن مصاحبه مجیدی این بود که سلطانی‌فر در این روزهای آخر از اتهام عزل او تبرئه شد!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید