• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133227
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QW89Y
+
-

با مردم/ هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری از بیماری‌ها


همیشه عنوان می‌کنند اگر پیشگیری بر درمان مقدم باشد قطعاً هزینه‌های سرسام‌آور پیش رو نخواهد بود. اما اکنون حتی به‌رغم داشتن بیمه‌های تکمیلی انجام آزمایش‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بسیار گران است و آنهایی هم که بیمه تکمیلی ندارند اصلاً به این موضوع فکر نمی‌کنند.
نگهی از تهران 

  بزرگراه شیراز-اصفهان مملو از دست‌انداز و خرابی شدید
بزرگراه شیراز- اصفهان، به‌خصوص در محدوده دشت مرغاب که یکی از مسیرهای اصلی تردد ناحیه مرکزی به جنوب شرق است به‌دلیل تردد بسیار، به‌ویژه تردد خودروهای سنگین و تریلرها بسیار پردست‌انداز و خطرناک شده است و مسئولان باید سریع‌تر نسبت به آسفالت روکش این مسیر اقدام کنند تا جلوی تصادفات و خطرات احتمالی گرفته شود.
قاسمی از شیراز

  برای اجاره‌خانه‌ها قیمت ثابت اعلام کنند
مسئولان قیمت ثابتی برای اجاره‌خانه‌ها با توجه به سال ساخت و امکانات تعیین کنند و با متخلفان از این قیمت برخورد قانونی کنند تا بازار رهن و اجاره از این نابسامانی بی‌سابقه خارج شود.
وصفناری از تهران

   خرید کالای ایرانی با سود 15درصد، عادلانه نیست
از طرق مختلف زوج‌های جوان برای خرید کالای ایرانی تا سقف 50میلیون تومان معرفی می‌شوند. من از طریق پدرم که بازنشسته است برای خرید این کالاها معرفی شدم. اولا در این نوع خرید حق انتخاب شما بسیار محدود است و تنها کالاهای ایرانی بعضا بی‌کیفیت عرضه می‌شود. در ثانی بهره 15درصدی برای بازپرداخت این نوع خرید کالا اصلا عادلانه نیست. اگر قصدشان کمک به جوان‌هاست نباید برای چنین خریدی سود بگیرند و اگر هم می‌گیرند نهایت باید تا 4درصد باشد که جوان‌ها در کنار هزینه‌های دیگر بتوانند از پس آن برآیند.
ماهرو از ساری 

  بخش‌های آسیب‌دیده سازه گنبدی میدان انقلاب ترمیم شود
برخی افراد در پایان یک برنامه مناسبتی پرچم رژیم اشغالگر قدس را بر فراز سازه گنبدی میدان انقلاب به آتش کشیدند که باعث آسیب‌رساندن به آجرکاری‌ها، نقش‌برجسته‌ها و دیگر بخش‌های این گنبد شد. توقع این است که سریع‌تر نسبت به بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده اقدام شود.
گودرزی از تهران

  بازی با آبروی افراد در آستانه انتخابات روال نشود
متأسفانه افراد از جناح‌های مختلف در آستانه انتخابات آبروی هم را به بازی می‌گیرند که عایدی آن چیزی جز ریختن قبح برخی امور نادرست نیست. برخی سخنانی که در فضاهای مجازی رد و بدل می‌شود فارغ از درست و نادرست بودن، چرا باید بیان بشوند؟
حجتی از بردسکن مشهد

  کنکور به تعویق نیفتد
برخلاف نظر تعدادی از داوطلبان پشت کنکور تقاضا دارم مسئولان به روال عادی، کنکور را برگزار کنند و فقط کافی‌است دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی داوطلبان و مجریان برگزاری لحاظ شود. عقب‌افتادن کنکور یعنی ازدست‌رفتن یک سال دیگر از عمر ما. عدالت در این است که کنکور برگزار شود چراکه دانش‌آموزان با توجه به آنلاین‌بودن کلاس‌ها و عدم‌خروج از منزل فرصت کافی برای مطالعه و آمادگی داشته‌اند.
ارشادی از تهران 

   ثبت نام کردم ولی از تماس و واکسن خبری نشد
با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته، به حرف مسئولان اعتماد کرده و در موعد مقرر جزو نخستین نفراتی بودم که ثبت‌نام کردم و اکنون بیش از یک‌ماه است که منتظرم با من تماس بگیرند که نگرفتند. حضوری و با رعایت پروتکل‌ها با 80سال سن مجبور به خروج از خانه شدم تا ببینم چرا با من تماس نگرفته‌اند اما هیچ پاسخی نگرفتم جز اینکه واکسن نداریم. معلوم می‌شود ثبت‌نام‌ها بیهوده و بی‌برنامه بوده است.
یاری از کرج 

  خشک‌شدن درختان کنار اتوبان چمران
در مسیر اتوبان چمران به جنوب، حدفاصل پل نیایش تا ملاصدرا، درخت‌های کنار اتوبان (خصوصا سمت راست) به‌علت عدم‌آبیاری و رسیدگی مناسب خشک شده‌ یا در آستانه خشک‌شدن هستند. از شهرداری تقاضا داریم هرچه زودتر فکری به حال این گیاهان زیبا و مفید بکنند.
حیدرزاده از تهران

  سنوات گذشته قبل از انتخابات چیزی گران نمی‌شد
در انتخابات ادوار قبلی حداقل قبل از انتخابات کالاها و خدمات گران نمی‌شدند. اکنون دیگر از این وضع خبری نیست و در آستانه انتخابات بسیاری از قیمت‌ها جهش‌های چندبرابری و چندباره داشته‌اند و برخی حتی قادر به خرید بدیهی‌ترین چیزها نیستند.
مسعودی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید