• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132779
+
-

کوتاه از حادثه/ آتش‌سوزی‌های تهران عمدی نبود


مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن تشریح جزئیات چند مورد حادثه آتش‌سوزی در تهران همه این حوادث را طبیعی و غیرعمدی دانست.
منصور درجاتی در این‌باره به باشگاه خبرنگاران گفت: هر سال در اسفندماه برای مقابله با حریق‌های احتمالی در ماه‌های آغازین سال بعد به نهادهایی مثل منابع طبیعی، آتش‌نشانی، ارتش و محیط‌زیست آماده‌باش می‌دهیم که تمهیدات لازم را بیندیشند. سال۹۸ بارندگی‌های زیادی داشتیم که نسبت به سال‌های قبل و بعد از آن استثنا بود و پوشش گیاهی متراکمی ایجاد شد. به همین دلیل آتش‌سوزی‌های سال‌۹۸ با سال‌های دیگر متفاوت بود، اما میزان این آتش‌سوزی‌ها در سال‌۹۹ کمتر شد و شایعاتی مبنی بر دست داشتن دشمن، منافقین، عوامل خارجی و... زیاد مطرح شدند که چنین چیزی نبود و فقط شایعه بودند.
درجاتی در ادامه گفت: امسال هم جلسات و تمهیداتی را برای آتش‌سوزی‌ها اندیشیده‌ایم و شایعاتی که مبنی بر خرابکاری و انفجار در پالایشگاه تهران مطرح شدند، واقعیت ندارند و دلیل آن فقط فرسایش مخازن فراورده‌های نفتی، نشت و ترکیدن بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: آتش‌سوزی در شرکت بهنوش هم به‌دلیل قرار دادن ضایعات در محوطه انبارهای روباز بود و هیچ‌گونه عوامل خارجی برای آن متصور نیست و هم‌اکنون هم تمام شهرهای استان تهران آماده‌باش هستند که شاهد آتش‌سوزی‌های فصلی نباشیم.

 ماجرای عجیب سر انسان
 روی علمک گاز 

پیدا شدن سر انسان روی  علمک گاز یک ساختمان مسکونی در تهران، ساکنان این ساختمان را به وحشت انداخت. 
به گزارش همشهری،چند روز قبل زنی به همراه فرزندانش از خانه‌شان در شمال‌غرب تهران خارج شد تا به خانه یکی از بستگانش برود. آنها اما به محض خروج از ساختمان با دیدن سر انسانی روی علمک ساختمان، به وحشت افتادند و زن جوان ماجرا را به پلیس اطلاع داد. طولی نکشید که مأموران در محل حاضر شدند و همزمان گزارش این حادثه به بازپرس جنایی تهران نیز اعلام شد. با دستور قاضی،سر کشف شده روی علمک گاز که به نظر می‌رسید متعلق به انسان است به پزشکی قانونی منتقل شد تا مشخص شود که آیا این سر متعلق به انسان است و اینکه چه مدتی از زمان مرگ می‌گذرد و این سر متعلق به چه کسی است؟

نظریه پزشکی قانونی 
کارشناسان پزشکی قانونی با انجام تحقیقات اعلام کردند که سر متعلق به انسان و یک مرد است که 30سال قبل فوت شده است. ظاهرا این سر داخل ظرفی مخصوص در یکی از آزمایشگاه‌های پزشکی تهران نگهداری و از آن برای انجام آزمایشات مختلف پزشکی استفاده می‌شده است. 
وقتی نظریه پزشکی قانونی به تیم جنایی اعلام شد ماموران دریافتند که ماجرا، جنایت نیست اما باید آزمایشگاه مورد نظر را پیدا می‌کردند. با انجام بررسی‌ها آزمایشگاه پزشکی که اقدام به نگه‌داشتن سر انسان می‌کرد شناسایی شد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته از آزمایشگاه مشخص شد که این سر متعلق به فردی بوده که 30سال قبل بر اثر بیماری فوت شده بود و با رضایت خانواده‌اش، سر وی برای انجام آزمایشات پزشکی در اختیار آزمایشگاه قرار گرفته و در همه این مدت داخل ظرفی خاص نگهداری می‌شد. اما پس از اتمام آزمایشات و با توجه به گذشت 30سال،آنها سر انسان را در میان ضایعات و زباله‌های آزمایشگاه رها کرده بودند.
با مشخص‌شدن این موضوع هنوز یک سوال بدون جواب باقی مانده بود. اینکه چطور سر انسان روی علمک گاز ساختمان مسکونی قرار داده شده بود. در ادامه تحقیقات مشخص شد که شوهر زنی که هنگام خروج با سر انسان روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، یک روز قبل هنگام رفتن به محل کارش در کنار جوی آب و در میان زباله ها چشمش به سر انسان که رها شده بود افتاده و تصور کرده بود که مجسمه تزیینی است. به همین دلیل آن را برداشته و روی علمک گاز مقابل ساختمان خودشان گذاشته بود. راز این ماجرای عجیب خیلی زود با انجام تحقیقات پلیسی فاش و پرونده‌ای که در دادسرای جنایی تهران تشکیل شده بود مختومه شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید