• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132739
+
-

آماربازی


12
اگر کره‌شمالی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی انصراف نداده بود، تیم ملی ایران الان با 12امتیاز در جمع تیم‌های دوم گروه‌های 8گانه صاحب رتبه سوم بود. اما انصراف کره‌شمالی و حذف نتایج تیم‌های آخر، ایران را از رتبه سوم فعلا به رتبه چهارم فرستاده است. هم‌اکنون چین با 13امتیاز و تفاضل گل 20+ بهترین تیم دوم در تمامی گروه‌هاست. چین در گروهA یک مساوی بدون گل به فیلیپین داده و مقابل سوریه هم 2بریک شکست خورده است. در این گروه سوریه با کسب صد درصد امتیازات ممکن در صدر قرار دارد. در گروهB هم اردن همانند چین 4برد، یک تساوی و یک باخت داشته و 13امتیازی است اما تفاضل گل کمتری نسبت به چین دارد. ایران، ازبکستان و عمان 12امتیازی هستند که تفاضل گل ایران از آن دو تیم بهتر است.

09
اما با انصراف کره‌شمالی و حذف این تیم از گروهH کنفدراسیون فوتبال آسیا در رقابت میان تیم‌های دوم، نتیجه تقابل این تیم‌ها با تیم آخر گروه‌شان را درنظر نمی‌گیرد. به این ترتیب ایران در جدول تیم‌های دوم 9امتیازی است و نتیجه بازی فردا شب ما مقابل کامبوج هم در این جدول محاسبه نخواهد شد. با حذف نتایج تیم‌های آخر، هم‌اکنون ایران رتبه چهارم را بین 8تیم دوم در اختیار دارد. در این جدول لبنان با 10امتیاز تیم اول است و ازبکستان، امارات، ایران و عمان همگی 9امتیاز دارند. تفاضل گل 5+ ایران در این جدول، ما را بعد از ازبکستان و امارات و بالاتر از عمان در رتبه چهارم قرار داده است. چین و اردن هم با 7امتیاز و یک بازی کمتر پایین‌تر از ایران قرار دارند.

05
با توجه به اول شدن قطر در گروهE و از آنجا که این تیم به‌عنوان میزبان جام جهانی به‌طور اتوماتیک مجوز حضور در این مسابقات را دارد، به جای 4تیم 5تیم از جمع تیم‌های دوم به مرحله بعدی مسابقات صعود خواهند کرد. ایران درصورت پیروزی در بازی آخرش مقابل عراق به‌عنوان تیم اول به مرحله بعدی می‌رود. اما اگر با تساوی یا شکست در مسابقه آخر، ملی‌پوشان ایران در رتبه دوم گروهC باقی بمانند آن وقت جایگاه ما در جدول 8تیم دوم اهمیت پیدا خواهد کرد. اگر ایران همین رتبه چهارم را حفظ کند یا حتی یک رتبه پایین‌تر یعنی در پله پنجم قرار بگیرد در مرحله بعدی حضور خواهد داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید