• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132737
+
-

نشانه‌های پختگی

مهدی طارمی فقط در زمین بازی بهتر نشده است

نشانه‌های پختگی

بهروز رسایلی ـ خبرنگار

چهره درخشان بازی ایران و بحرین مهدی طارمی بود؛ ستاره‌ای که 2 پاس گل داد و یک گل زد تا تیم ملی کشورمان نیمی از راه صعود به مرحله بعد را پشت سر بگذارد. طارمی از همان روزهای اول حضورش در پرسپولیس نشان داده بود که یک استعداد سطح بالا به شمار می‌رود، اما این روزها از همیشه بهتر و باکیفیت‌تر ظاهر شده است. او بهترین بازیکن مسابقات فصل گذشته لیگ پرتغال بود و حالا در تیم ملی هم همان نقش مورد انتظار را بازی می‌کند. با این همه اما، نشانه‌های پختگی و علائم پیشرفت طارمی فقط محدود به مسائل فنی نیست و بیرون از زمین هم ما با یک مهدی کاملا متفاوت مواجه هستیم.

   یادآوری یک جمله جنجالی
5سال پیش یعنی لیگ پانزدهم، بازیکنان پرسپولیس به سیاق رایج آن روزها در اعتراض به مشکلات مالی دست به اعتصاب زدند. یکی از خبرنگاران به قصد تهیه گزارش راهی زمین شد، اما طارمی جلوی او را گرفت. خبرنگار گفت قصد دارد کارش را انجام بدهد، اما طارمی به برخورد نامناسبش ادامه داد. خبرنگار خواهان حکمیت یکی از بزرگ‌ترهای تیم شد، اما طارمی که دومین فصل حضورش در پرسپولیس را پشت سر می‌گذاشت، در جمله‌ای عجیب گفت: «بزرگ‌تر تیم من هستم.» این اظهارنظر واکنش‌های منفی بسیار زیادی را به‌دنبال آورد و رسانه‌ها تا چند روز مشغول یادآوری جایگاه طارمی به این بازیکن بودند. حالا اما مهدی بعد از درخشش خیره‌کننده جلوی بحرین در واکنش به یک سؤال در مورد اینکه ستاره تیم بوده، می‌گوید: «من نه، هر 26بازیکن تیم ما ستاره هستند.» او در بخش دیگری از سخنانش از مردم می‌خواهد این چند روز دست از نگاه رنگی بردارند و فقط پشت تیم ملی باشند. واقعا این کجا و آن کجا؟ این مهدی قابل مقایسه با بازیکن چند سال پیش نیست.

   با لهجه انگلیسی
حضور مهدی طارمی در نشست‌های خبری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نشان داد او کاملا زبان انگلیسی را آموخته و خودش قادر است در مکالمه و حتی سؤال و جواب‌های پینگ‌پنگی با خبرنگاران گلیمش را از آب بیرون بکشد. طارمی به وضوح نشان داد برای آینده حرفه‌ای‌اش برنامه دارد و رویاهای بزرگ‌تری را دنبال می‌کند. حتی در اظهارنظرهای این بازیکن راجع‌به آینده‌اش هم نوعی احتیاط به چشم می‌خورد. این طارمی خیلی فرق می‌کند با آن پسر سر به هوایی که ابتدای لیگ شانزدهم با پرسپولیس توافق کرد، اما شبانه سر از ترکیه درآورد و بعد از عقد آن قرارداد ناشیانه با ریزه‌اسپور پشیمان شد و به تهران بازگشت. حالا طارمی قد کشیده و کاراکتر بالغ‌تری پیدا کرده است.

   حاشیه قدغن
سال‌های ابتدایی شهرت برای مهدی طارمی با حاشیه‌های پررنگی همراه بود که لابد نیازی به بازگویی مهم‌ترین آنها نیست. او اما بعد از کوچ به اروپا به کلی تبدیل به یک آدم دیگر شده است. مهدی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته وارد رابطه جدیدی شده که به زندگی‌اش سر و شکل داده است. هر چه هست، آثار دوری از حاشیه در عملکرد داخل زمین و بیرون از میدان طارمی به‌خوبی ملموس است. او بسیار خوش‌موقع مسیر زندگی‌اش را به سمت اهداف بزرگ و مهم ریل‌گذاری کرد و حالا در بهترین سن ممکن، بالاترین بازدهی را پیدا کرده است. حیف بود اگر صددرصد ظرفیت این استعداد تبدیل به فعل نمی‌شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید