• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132696
+
-

نمایشگاه مجازی تهران 1400

دیروز ، امروز و فرداى کهکشانى

دیروز ، امروز و فرداى کهکشانى

  نفیسه مجیدی‌زاده
  نفیسه مجیدی‌زاده

شهر زنده است؛ گذشته و حال دارد. آینده‌اش برای ماست و آن‌چه از گذشته‌های دور تا امروز رخ داده و قرار است به فردا برسد مهم است؛ «نمایشگاه مجازی تهران 1400» همین روند را بررسی می‌کند. این نمایشگاه در سه بخش اصلی «دیروز»، «امروز» و «فردا» طراحی شده است.
وقتی وارد صفحه‌ی نمایشگاه می‌شوید باید کمی صبر کنید تا عدد سال‌های 1300 به سرعت تمام شوند و به 1400 برسند. سپس می‌توانید با کلیک‌کردن از پنج بخش دیروز، امروز، فردا، گزارش به مردم (گزارشی از اقدام معاونت‌ها و سازمان‌های مناطق 22گانه شهرداری) و از نگاه هنرمندان (چند نمایشگاه عکس و کاریکاتور با موضوع‌های گوناگون) بازدید کنید. در ورودی این صفحه می‌خوانید: «مسافران قطار ۱۴۰۰ می‌توانند نه با شتاب، که با تأمل، یک‌بار دیگر نقشه‌ی راه را مرور کنند و ایمن‌ترین و بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند؛ مقصدی که البته به‌معنای توقف نیست.»

دیروز
پس‌زمینه‌ی تهران دیروز، عکسی سیاه‌و‌سفید از بلدیه (میدان امام‌خمینی‌ره) است و در میان ماشین‌ها و گاری‌های متوقف شده در زمان، می‌توانید بخش‌های گوناگونی را پیدا کنید، مثل یادگاری‌های تهران، گاه‌شمار تهران، برنامه‌ریزی در تهران، گاه‌شمار مدیریت شهری که در هرکدام  فضاهایی دیدنی برای علاقه‌مندان وجود دارد. مثلاً در بخش برنامه‌ریزی تهران از دوره‌ی صفویه تا جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و  با تصاویر و اطلاعاتی از هردوره ارائه می‌شود.
به گزارش سایت شهر، «غلامحسین محمدی»، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، درباره‌ی بخش‌های گوناگون نمایشگاه تهران ۱۴۰۰، توضیح می‌دهد: «بخش دیروز، به روند شکل‌گیری تهران، یادگارهای تاریخی این شهر و سیر تحول مدیریتی شهر تهران می‌پردازد تا بتواند بسترهای مسائل امروز را طرح کند.»

امروز
بخش تهران امروز، دارای صفحه‌های قابل گردشی است با عنوان‌های «شهر ایرانی‌اسلامی»، «شهر هوشمند»، «حق بر شهر»، «تاب‌آوری شهر»، «شهر زیست‌پذیر»، «حکم‌روایی خوب»، «دیپلماسی شهری» و «توسعه‌ی ناپایدار شهری» که در هرعنوان، بخش‌های گوناگونی برای بازدید طراحی شده است؛ مانند شهر دوست‌دار کودک، ثبت و مرمت ابنیه و...، مستندهایی مانند مستند سیل و زلزله و هم‌چنین معرفی اپلیکیشن‌های مرتبط با تهران.‌ محمدی می‌گوید: «در بخش تهران امروز، تمرکز نمایشگاه بر رویکردهای گفتمانی است که مدیریت شهری تهران در این دوره مدنظر داشته است.»

فردا
تهرانِ فردا، کهکشانی است! در این صفحه، تهران را در نقشه‌ای آبی و نورانی می‌بینیم.گالری، انسان‌محوری و پنجره‌ای رو به فردا، بخش‌های گوناگون تهران فردا هستند. در این بخش از چشم دوربین می‌توانیم به شارباغ، پل سبز، پارک‌وی، پل همت و خیالستان برویم. به گفته‌ی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در بخش تهران فردا، برخی از پروژه‌های در حال اجرا که در تهران آینده به ثمر می‌نشینند همراه با رویکرد به شهر انسان محور که در مقابل شهر خودرو محور آمده است معرفی شده‌اند.
نمایشگاه مجازی تهران ۱۴۰۰، از نشانی tehran.ir قابل مشاهده و دسترسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :